Trött som tusan..

Publicerat: 2014-07-09 Kl: 21:03:42 | I kategori: Allmänt

Jisses vad trött man blir i värmen.. Mamma och jag avslutade dagen med att svettas i den heta eftermiddagssolen och fixa staket i en av sommarhagarna. Svinhögt gräs som stacks och kilades, miljarder med flygfän och så galet varmt på det. Vem behöver springa på gymmet i dessa tider?!
 
Idag red jag tredje passet på lilla Kier och han går från klarhet till klarhet. Första dagen var jag halvt förskräckt och undrade vad jag släpat hem för elände då han var skvatt galen, skrek som värsta hingsten och mer vild än tam. Nu har han dock vänt helt och är urmysig :) Idag provade jag på att hoppa några skutt på utebanan också.
Mamma tömkörde även idag W-T som vi just nu kallar Widna - Tabun. och det var stor skillnad mot igår och jag testade med ett annat bett som också kan ha spelat in. Vi ska se till att se över nykomlingarnas tänder så snart som möjligt!
Idag kom ytterligare en häst till stallet - en stor kille vi ska prova någon vecka. Spännande :)
 
Kram Madde
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0