Svettiga dagar...

Publicerat: 2014-07-29 Kl: 00:14:31 | I kategori: Allmänt

 
Alla får regn men inte vi det åskade i över 1 tim och det lilla regn vi fick märktes knappt på backen. Själv har jag haft ett hektiskt veckoslut med både "ups and downs" först begravning sedan uppvaktning av brorsan som fyllde år och på lördagen en kompis som fyllde 50 år.
Däremellan sköta hästar, vattna hästar o rida hästar. Livet går verkligen i berg o dal bana emellanåt. Ibland så undrar man vad man håller på med när man efter en lång helg kliver av sista hästen kl 22 en söndag....men man ska inte klaga man har ju valt det själv. Dåligt med foder blir det så Jocke var igår och slog hö borta i Härads skogarna idag har det pressats och plastats och körts hem tur att man har en snäll lillebror som hjälpt Jocke idag annars hade det inte gått så fort att få hem det.
Tack snälla Mats!
Igår så blev det en tripp med transporten som inte var så rolig det var dags för dräktighetsen undersökning av Thaleia + att jag hade  en till häst med mig för betäckning. Sofias fantastiska Kolibri som varit skadad så länge och tränats igång sista halvåret inte visats sig vara ok. Sådant suger vilket arbete som ligger bakom och alla veterinärbesök och operationer kan bara den  förstå som varit med om detta tidigare och lagt ner allt jobb.....
Nu hoppas vi att hon trots att det är sent på säsongen ändå går att få dräktigt.
Så tråkigt ibland undrar man inte skulle satsa på frimärken eller ngt annat tråkigt men det glöms ju lätt när man dessemellan får fantastiska ridpass som nu ikväll på Melete och Demeter.
 
Börjar känna mig lite laddad inför helgens tävlingar i alla fall har ju känts så där ett tag.
Nu ska jag sova!
God natt
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0