Bloggvila o värmeslag....

Publicerat: 2014-07-21 Kl: 13:53:19 | I kategori: Allmänt

Efter ett tags bloggvila är det väl dags att jag skriver några rader. Sitter vid poolen och vilar en stund efter lunchen. Det är bara för varmt och vilken torka. Just nu försöker jag bara hålla det ifrån mig går ju inte att göra något åt att det ej regnar. Vi hade ju hoppats på att få en bra andra skörd eftersom vi tog första skörden så tidigt i år men det vete katten om det blir någon andra skörd betet börjar tryta inte för att hästarna verkar hungriga direkt.
 
Sommarbete är nog överreklammerat när man kollar lektionshästarna så ser det ut som de vill hem till stallet och börja arbeta istället för att brottas med alla insekter. Skador blir det ju också på betet. Min fina Demeter har fått in något på insidan av överarmen blir ju lätt så när de ska försöka bli av med insekter. Finns även några andra skadade hästar på stall som inte är våra.
Så det är till att spola såret med koksalt lösning flera ggr/dag så att det ej blir infekterat som tur är ingen hälta.
I övrigt så blir det både arbete och trevligt umgänge med fantastiska vänner. Förra veckan så var vi en sväng till Riga tex. I helgen så var det också lite party.
De stunder som man kan njuta av sommaren är ju de tidiga morgnarna och sena kvällarna igår blev det en springrunda med hundarna och det var riktigt skönt att röra på sig.
Strax bär det iväg till Enhörna för ett litet ridläger i två dagar. Det är några av mina elever i Södertälje som dragit ihop ett gäng. Ska bli kul och nästa måndag så drar ju våra egna läger igång.
Nu dags att hoppa i poolen......27 grader knappt att det svalkar.
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0