Sofias 2013.

Publicerat: 2014-01-01 Kl: 16:53:50 | I kategori: Allmänt

Tänkte dra en snabb resumé om hur mitt år med hästarna har varit. Börjar med min stjärna Golden Kolibri
 
Ja, vad ska jag säga där hon har varit skadad hela året bland annat gjort två operationer, den senaste som gjordes är nog problemet från början då hon hade en utväxt på skelettet som var så vasst att det hade skurit i en sena. Var på återbesök innan jul och det ser bra ut senan läker bra men fortfarande en del vätska, ska tillbaka i mitten av januari igen. Då hoppas jag på att vi får börja jobba igång henne och om allt går som det ska kommer kunna komma ut på tävlingsbanorna till sommaren. Hoppas att mina drömmar inte är för höga men hon älskar ju att tävla och det vore underbart om hon fick komma tillbaka på tävlingsbanan igen!!
 
Sen har jag ju "lilla" Mille ;)
Det har varit ett bra år med honom vi blev ju färdig kvalade till MSV A i dressyren och i hoppningen tog vi någon placering i 120 samt även debuterade 130 på 8 fel. Sen blev hösten inte riktigt som vi tänkt oss men nu är vi igång igen och siktar med full fart på 2014. Madde kommer ta över honom mer i dressyr tävlandet då jag känner att jag vill lägga mer tid på att komma ut på hoppbanorna. Målet med honom är att i år bli stabil i 130 klasser och även nosa på någon högre klass mot hösten.

Sen har jag ju min huligan Due Pommes
Det har varit lite otur med honom under våren med ett aktivt överben, trampskador mm. Men under sommaren och hösten kom vi ut på lite tävlingar och har som bäst ridit 110 på 4 fel. Är nöjd med våra rundor vi har haft lite svårt att hitta knapparna på i början vid tävling. Han fick även följa med på träningarna i Talang projektet jag kom med i, då vi tränar för Arnold Assarsson där fick vi fina lovord men har en del att jobba på ;) Målet med honom under 2014 är att debutera 120 och bli stabil där.
 
Det var ju om "mina" hästar sen har jag tävlat mammas Demeter en del och vi har några 110 rundor med felfritt resultat om jag får låna henne så vore det kul att få ut henne på lite högre höjder i år ;)
Har även varit ute med Thaleia och hon har gått 95 med 0 fel och planen är att komma ut på fler tävlingar i år så hon får mer rutin.
 

Sen får vi se vad som händer under året om det ramlar in någon ny häst ;) Jag ser i alla fall fram i mot detta år och hoppas vi har lite mer tur och slipper alla dessa onödiga skador på våra fina fyrbenta vänner!
 
kram
Sofia
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0