Låg dag men mycket gjort!

Publicerat: 2014-01-16 Kl: 23:20:35 | I kategori: Allmänt

Hua vilken torsdag!
Började dagen minst sagt kaotiskt då Anders fått med sig min enda bilnyckel till Stockholm :/ Så efter kaosletande efter servicenyckeln som ej fanns att finna. Ficka ja cykla mig svettig i ilfart till tågstationen för att hinna med tåg. Mamma och pappa skulle ju iväg till Stockholm och syster till veterinären tidigt så gällde ju att ha skjuts från Läggesta.
Väl på plats ligger vi ändå hyfsat i tid med alla sysslor då Anna samt vår praktikant Simone hunnit mocka vårt lilla stall vilket jag annars brukar göra medans hästarna äter frukost. Utsläpp av hästar och kort därefter en häst på rymmen - Melete var tydligen less på att gå själv så hon drog iväg till kompisarnas hage. Dock blev jag mycket positivt överaskad då staketet var helt så busen hade hoppat (!) ut. Inte illa med tanke på att vi tyckt att hon hoppat ganska dåligt då vi löshoppat under vår/försommar förra året. Hon kanske har växt till sig vad vet jag :)
 
Förmiddagen spenderades i stallet med de dagliga sysslorna och sedan tvättade vi alla vattenkoppar och krubbor i stora stallet innan vi körde igång med sadelkammaren där. Jag har ju planer för det mesta på den här anläggningen - tyvärr varken tid eller ekonomi att genomföra men nu när vi är ett par fler som kan hugga in så går det ju ganska fort att göra relativt stora förändringar. Jag har tänkt skapa en "Puts-hörna" i stora sadelkammaren där man tillsammans kan sitta och putsa utrustning eller ta en fika :) Men vi har ju så sjukt mycket utrustning som ska stuvas om och sorteras, slängas. Erika! - Jag har en hel säck med fler lädergrejjer om du vill kolla igenom och ha något? :)
 
Tror det kommer bli fint och mysigt när det är klart, nu behövs lite färg, möbler och krokar så är vi snart i hamn!
 
Rangun <3
 
Efter en tidig lunch stod det sedan uteritter på schemat. Första rundan blev det Elton, Hera, Calima och Mille, han fick ta Thaleias plats då hon rispat sig på en brodd och var svullen i ena bakbenet :/ Så Mille fick två rundor. Den först var inte speciellt lång och ansträngande. Andra rundan blev det förutom Milleman, Rocco, Demeter och Magic som fick följa med. Alla hästarna skötte sig mycket bra och vi hade ganska mysigt väder..
 
Dagen avslutades med fyra lektioner. En privatlektion i hoppning, mina två ordinarie grupper och så Ebba för en dressyrlektion efter det!
 
Lär sova gott :)
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer
Postat av: Erika

Jag kikar gärna även i den säcken! ;-) Står den på samma ställe?

2014-01-17 @ 06:42:39
Postat av: Madde

Nja bredvid diskbänken - en Kraft säck :)

2014-01-17 @ 06:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0