Toppen träning

Publicerat: 2014-12-07 Kl: 22:19:02 | I kategori: Allmänt

Lotta Björe var på ridskolan för träning idag. Från 10.00-15.00 var hon på plats hela 18 ryttare var med många från klubben men även en hel del utifrån. Jag stod med på banan de två sista grupperna för att bland annat se Sofia men även hjälpa till vid behov med hindren.
Tittade lite på ponny gruppen också. Mycket bra övning varav början använde jag på mina kvälls lektioner. Hon tyckte riktigt mycket om Sofias Pommes som gick som en klocka, vilken fin sista runda hon gjorde.
Fina" Pebblan" tyckte jag hon fick jättebra hjälp med också
Roligt också att det är samma röda tråd i träningen som vi är vana vid från Eriks träningar. Men så har de ju också jobbat ihop många år på Strömsholm.
Det handlade helt enkelt om grundridning och det var verkligen en utmanande bana där det gällde att få hästen runt innerskänkeln i alla svängar. Lydig, vänta och övergångar till trav med bommar emellan osv. Helt enkelt att kunna rida hästen mellan hindren vilket är förutsättningen för att kunna tävla och hoppa banor.
Nästa gång måste jag bara vara med själv....
Vi hoppas på ett pass redan i början av januari. Just nu är det ju lättast med helger då vi har ridskolan i veckorna.
Men längre fram i vår så har vi ju vår fantastiska utebana.
Superkul var det i alla fall.
Ann
Ut tjatad bild men så rolig häst!!!
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0