Fina nya lektionshästar!

Publicerat: 2013-09-25 Kl: 21:45:56 | I kategori: Allmänt

Hejsan,
Våra nya "stjärnor" sköter sig på ridskolan. Igår så fick både Shadow och Palmir gå varsitt pass. Shadow var exemplarisk och pigg! Galoppen gick jättebra och ryttaren lycklig. Precis som det ska vara.
Men man ser också vikten av att ej ha för många olika ryttare på i början. Bra om man hittar någon/några som helst rider flera pass i veckan så att hästen ej får ha för många olika ryttare på en vecka.
Palmir gick passet efter och det var hans andra lektion och med samma ryttare det gick också mycket bra och jag tror att det är ett riktigt lyckat köp.
Idag har jag bara hunnit rida Demeter ett kort pass på morgonen men hon kändes jättefin jag har tävlat färdigt för i år och nu ska här trimmas byten igen.
Hoppas verkligen att Mads är hemma nästa vecka för vi har ju en tid hos honom varannan vecka men förra veckan var han bortrest.
Privatlektion - tömkörning på morgonen en mycket fin islänning skulle kunna tänka mig en sådan men då ska den vara så där fin! Rör sig bra, känslig och supersnäll!
Fast vad jag förstått så kostar så där fina islänningar en hel del pengar.....
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0