Nyttiga dagar på Flyinge!

Publicerat: 2013-10-23 Kl: 21:31:17 | I kategori: Allmänt

Två fullspäckade dagar med information och inspiration är över för denna gång. Jag har haft det toppen i södra Sverige, mkt bra kurser denna gång, trevliga människor och så bonusen att hälsa på Emma förstås!
 
Jag har även testat på nattåg för första gången i mitt liv.. Gick bra och riktigt bekvämt att sova i "liggvagn"..
Jag har fått en del inspiration till tömkörningen då vi hade det under förmiddagen igår med Bo Jenå, Rangun fick vara testhäst idag - superkul, men det är svårt att tömköra. Han fick jobbas lite i skritt, han ville väl helst trava och säkerligen galoppera men nu ska vi sätta igång lugnt och fint så får vi se. Hoppas att det inte blir något bakslag efter hans sjukdagar.
 
 
Hjärtat mitt! Blir nog till att raka honom inom kort också.. Har aldrig behövt raka honom men förra vintern satte han ganska mycket päls och det ser inte bättre ut för denna säsong :/ Hoppas han inte blir alltför crazy av klippmaskinen..
Den andra vilden är ju redan klippt men svettas sjukt mkt ändå. Idag var vi på Segersta där jag värmde upp och sedan fick Mads rida - Rocco var HEElt vit av lödder på halsen mellan bakbenen och den rann svett ja typ överallt.. Jag fick sedan sitta upp 5-10min och känna på honom - det mesta torkade under tiden så vi kan ju lugnt påstå att Mads fick ut betydligt mer än vad jag lyckas få fart på min vackra häst. För fin är han ohh så fin :D Fick lovord av idag!
 
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0