Hemma klockan fyra!

Publicerat: 2013-10-01 Kl: 16:18:16 | I kategori: Allmänt

Hur ofta händer det?! Idag blev det iaf så för min del.. Skulle vara på Vårdcentralen i Mariefred halv tre och det kändes som att det var dumt att åka tillbaka till stallet när jag ändå var klar med hästarna. Så nu ska vi snart få se på en överaskad sambo när han strax kliver innanför dörren!! De gånger jag är hemma före honom är mycket lätträknade..
 
Idag har båda mina dressyrpållar fått ut i den fina höstsolen och galopperat! Rangun ute på stubbåkrarna med mamma & Demeter (= det blev inte nån busgalopp) ;P
Rocco och jag hakade på Fia och fina Thaleia som idag testade huruvida hon behövde gå när det fanns läbbiga monster så syrran fick jobba en del. Mycket galopp blev det och betydligt mer tempo - så himla kul och framförallt skönt att Rocco har coolat ner och jag känner mig inte det minsta bekymrad över att rida ut på honom.
 
De två nya förmågorna har också äntligen fått lite hagkamrater. "Siri" gick igår ut med stona, och de är ju inte riktigt kloka för de har jagat och bråkat med den stackars lilla ponnyn. Idag var det mycket lugnare men speciellt Jaqculine är grym mot henne och hon har inte ens gjort ett försök närma sig de andra.. Tokiga ston säger jag bara!! :(
 
Palmir fick gå ut med grabbarna idag och det gick som väntat mycket lugnt till, trots att de nu är hela tio stycken i flocken! De fann sig alla tillrätta mycket snabbt och återgick då till att få i sig de sista gräset som sticker upp ur marken.
 
 
Lite frost i gräset imorse också.. Burr man får verkligen klä på sig ordentligt innan man går ut på morgnarna nu :/ men vackert är det så jag ska inte klaga..
 
Vi har på lunchen börjat planera in ytterligare två Pay n´ Jump detta året, varav den ena kommer att bli "Julklapps-hoppning" helgen innan jul, och jag har såklart tänkt ha en ny omgång av "Maskerad-dressyren" :)
Dressyren blir i slutet av november. Info kommer att finnas på hemsidan när allt är "spikat"
www.ekelunds-ridskola.se
 
Kram Madde
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0