Energi!

Publicerat: 2013-10-09 Kl: 23:30:53 | I kategori: Allmänt

Hejsan,
Som Madde nyss skrivit vilken härlig dag + att jag fått mera gjort på en dag än vad jag gjort på länge eftersom jag gått på halvfart sista månaden.
Hann med att töm köra Hera direkt på morgonen och även en privatlektion även den töm körning. Superfin islänning en sådan skulle man ha riktigt ögongodis. Samt supertemperament känslig och bra gång.
 
Därefter var det mockning av lite boxar för att sedan styra kosan mot Segersta som tur är så är ju Madde en riktig matmamma så hon hade ju fixat mackor som vi åt till lunch inte vilka mackor som helst. Men det vet ju ni som fått smakprov på Maddes matkonster,
 
Så nöjd med träningen och Mads gillade Demeter! Insåg att man latat till sig när man rider runt på egen hand. Det var övergångar och övergångar och ännu mer övergångar. Insåg att jag ofta nöjer mig med mindre svar från min häst. Nu kan man säga att det blev stor skillnad.
Kul att vi har tid redan nästa vecka igen. Extra roligt var att jag fick träffa Siv Birgersson även om vi båda satt på varsin häst. Hon red nämligen efter oss. Vi jobbar så mycket båda två så det är inte så ofta vi hinner att ses blir mest telefonprat.
 
Väl hemma så hade jag mina vanliga rid grupper och de märkte nog av att jag varit på träning för det var stort fokus på att hästarna skulle bjuda fram. Det var markarbete/hoppning och de fick göra en liten bana med travbommar böjt spår studs linje med klossar tre st med ett galoppsprång mellan varje samt galopphoppa över klossar med bommar böjt spår. Alla red så bra - vi har världens bästa lektionshästar också förstås!
 
Avslutade kvällen med en privatlektion som också gick mycket bra.
 
Väl inne så hann jag även med min "lilla" hobby full av energi som man var vid inkomst. Men nu är det dags att sova!
Ann
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0