Vilken helg

Publicerat: 2013-11-17 Kl: 22:12:44 | I kategori: Allmänt

Hejsan,
Ja vilken helg 180 km/h men det har varit kul. Ett roligt jobb har jag som får träffa många människor- kul med kurser.
Denna helg var det ett gäng från Upplands-Bro som hade bokat en hopp-weekend.
Totalt 5 pass har ridits ett pass dressyr blev det lördag morgon och resten har varit markarbete och hoppning. Kursen avslutades med banhoppning.
Det gick förstås bra, hästarna gillar ju att hoppa och nu hade ju ryttarna trimmat in sig en hel helg.
Helgen avslutades med två mycket roliga dressyrlektioner för mina ordinarie söndags elever tur att jag har så många hästar för ikväll var det då dags för de som ej gått kurs!
Hästarna är i  riktigt fin form just nu kanske beror på bra stallpersonal? Våra hästar blir ju lätt lite runda....men Athos har nog aldrig varit så snygg! Vad jag gillar den hästen tänk vad åren går han blir ju 17 år nästa år......känns som det var några år sedan jag och Åsa åkte till Gotland för att köpa häst. Lite tokig var man redan på den tiden. Kom hem med två oridna nordsvensk korsningar Athos och Aramis.
Vore kul om jag hittade några bilder på hästarna från förr.
Ni som varit på ridskolan länge och minns gamla hästar så att bara nämna någon : Challe (Holmedowns Cheiftan)
Skotsk highland ponny så lever han fortfarande bor fortfarande på Gotland men nu hos en före detta elev från långt tillbaka Marie Qvist! Får kolla bland gamla bilder.
 
Idag har jag ej hunnit rida någon häst så det har varit vilodag! För dem i alla fall imorgon är det ny vecka och nya tag om 7 dagar har jag SEMESTER!
Ann
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0