Höstrusk!

Publicerat: 2013-11-06 Kl: 17:38:37 | I kategori: Allmänt

Hejsan,
Är inne en snabbis och värmer mig innan lektionerna. Det är så rått ute nu och man blir varm när man rider och kall efteråt.
Har börjat nedräkningen till årets semester.....sitter och fantiserar om värmen.
Premiär på islandshäst! Man får skämmas har ridit i massor med år men aldrig suttit på en islänning. Tur att man fick rida en riktigt fin en. Har även töltat hur man nu gör det - får gå en kurs det var inte meningen kan man säga.
 
Lugn inte min egna utan en elevs men jag skulle kunna tänka mig en fast då måste den vara minst lika fin.
 
I övrigt så har jag hunnit med mina damer idag och det har varit dressyr arbete. Gäller att träna på sina läxor. Har ju fått lovord varje gång vi åkt till Mads att det vi tränat på sist sitter som en smäck. Så man måste ju hålla stilen. Nästa vecka är det dags igen.
Madde har tjuvtränat hon åkte dit igår med Rangun och satt sedan med ett antal lektioner. Hon har ju också sina läxor på C-tränarutbildningen. Måste ju gå med en A eller B tränare ett visst antal timmar så det är nog bäst att hon betar av dessa.
Vi ska ju ha Siv Birgersson på kurs i jul helgerna så då får hon se till att gå med där också.
 
Avslutade eftermiddagen med ännu en bästa lektionshäst = Uranos! Han är så fin och rolig Madde red Palmir samtidigt och han såg jättefin ut.
Rasten slut dags att arbeta
Ann
 
Kommentarer
Postat av: Monika

http://toltinharmony.wordpress.com/nyheter/
Kolla in bilden på Solfari som töltar. Det är Johanna Elgholms hingst som blir 19. Lika välgymnastiserad som er gammelman.
Inte precis lik Oscar men oerhört fina båda två.
På denna bilden ser man verkligen vilken samlad gångart tölten kan vara.

2013-11-06 @ 19:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0