Kyligt..

Publicerat: 2013-05-23 Kl: 22:11:07 | I kategori: Allmänt

Nu har det regnat nog för några dagar.. Efter min barn/ungdomsgrupp 17-18 hade jag privatlektion för Ebba/Ronjah på utebanan i regnet, lite småkyligt blev det på slutet men det gjorde inte så mycket för Ebba var superduktig och MODIG. Fast har man en så bra läromästare som Ronjah är det ju bara att tuta och köra :P
 
Fina Ronjah med mig på ryggen!
 
Idag har jag hunnit med några hästar iaf, blir en del extra tid nu när flera går ute på bete och det inte blir lika mycket stalljobb om förmiddagarna.
Hade först en privatlektion på morgonen och sedan körde jag igång med att rida, Elton som har varit ganska pest i dressyrarbetet sista veckan. Har inte ridit så mycket dressyr sista veckorna och det kan nog ha satt sina spår, mamma som tömkörde en häst samtidigt fick ta över och vi klädde på Elton tömkörningsutrustningen. Ska bli intressant att se om det känns lite skillnad imorgon :)
 
På em red jag Rocco för mamma, ut på Melete som idag försökte sig på att bocka för första gången. Det var dock inte det minsta "extremt" eller så för hon har så sjukt fin och luftig galopp, verkligen i uppförsbacke, så det blev mer som att galoppen blev ännu mer luftig och rund när hon försökte krumma sig lite :)
Rangun fick sedan en lättare omgång med tömkörningsgrejjerna på utebanan. Hoppas mamma kan hjälpa mig lite imorgon!
 
Fin totto på bete för ca 4 år sedan..
 
Jag har bett min käre far och hovslagare snällt om att min guldgosse vill ha nya "tassar" till på söndag för nu kommer sommaren och hans hovar sätter fart, bakskorna sitter nu lite löst.
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0