Dags för Monika igen

Publicerat: 2013-05-28 Kl: 21:34:30 | I kategori: Allmänt

Imorgon kommer Monika Ledin för att kolla igenom lite hästar igen :)
 
Idag har jag hoppat Hera & Elton på fm.. Elton börjar äntligen komma tillbaks till sin normala form efter någon veckas ihärdigt tragglande ifrån min sida :/ Lovat mig själv att aldrig igen slarva med hans dressyrarbete..
Har ändå ridit honom en hel del sista månaden men vid närmre eftertanke mest ut eller hoppning vilket satt mindre roliga spår i dressyrarbetet.
Snacka om frustrerande - från att jag för någo månad sedan började med galoppombyten till att nu kämpa med att få hästen att över huvudtaget gå på tygeln :/ Jisses.. Har bytt bett också vilket verkar hjälpt till, numera rider jag på tredelat med plastöverdrag och lösa ringar.
 
Tanken är ju att vi ska tävla på söndag men en del jobb återstår innan jag känner att det känns värt att åka..
 
Efter lunch kom Nina och jag red Roccan-boll på utebanan :S har ju ridit där några gånger i år , men håller mig på den halvan som är närmst utgången då jag inte vill riskera att han ska dra ifrån andra änden av vår sjukt stora utebana.. Nina "tvingade" mig dock att rida runt heela staketet vilket faktiskt gick över förväntan.
ETT ÅR sedan jag red över hela ridbanan!
Tävlingen på söndag går utomhus så kan ju möjligtvis vara en bra ide att se till att rida ute på träning..
 
Kram M
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0