Veckan igång

Publicerat: 2013-03-25 Kl: 21:43:17 | I kategori: Allmänt

Då var en ny vecka i rullning och solen har visat sig ifrån sin allra bästa sida HELA dagen - helt underbart!
 
Igår var det "häst-fritt" fast vi kunde inte hålla oss utan åkte ut till Dressyrbutiken och även förbi nya Hööks här i stan.. Vi var syster, Ange och Christina..
 
Jag har beställt ett par nya vita ridbyxor ifrån Equiline hos Dressyrbutiken, jag behövde en storlek mindre än vad de hade hemma.. Nu ska jag testa på de här nya med gummiprickar i helskoningen :) Ska bli riktigt spännande att rida i. Fia ansåg även att jag är i behova av en ny frack - vilket jag visserligen är MEN det är inte grattis och jag vet att det är många som jobbar på ett nytt allternativ till just fracken. Jag fick iaf testa en mycket snygg även den ifrån Equiline, var även den lite stor så jag fick prova Sannas. Mmm vi får väl se huruvida det kan bli någon eller ej.
 
Som ni ser är denna väl stor och ja materialet är inte så himmla nice. I den jag provade var det ett tunnare mjukt "andas" material.

Idag har jag iaf ridit tre hästar och haft tre lektioner förutom stalljobb osv. Dressyr på Rocco på fm, idag föll hans ink på bogen äntligen av. Har behandlat den med en speciell salva jag fick med ifrån Brunmåla sist som gör att kroppen ska stöta bort inken/tumören. Så nu har han ett ganska stort äckligt sår där stackarn, lite knöligt med täcket då det ligger över där så idag och nu i natt sitter det fast med en bukgjord istället för bogspännena framtill.
På fel håll men ni ser hur stort det blev :(
 
Red goa Elton på em, han fick inviga sitt nya pannband jag köpte till honom på Hööks igår, han har ju haft ett med blå stenar ifrån Kyro (hmm heter det så?) Men är ju typ bara hälften av stenarna kvar så kvalitén var ju inte den bästa på just det pannbandet. Nu har han iaf fått ett med en "kedja" som är mycket snygg och passar honom perfekt.
Grrr Dumma dumma dator!
Ja ni får väl vända på dator eller huvud för att se ordentligt....
 
Kram Madde
 
Kommentarer
Postat av: Anonym

just de ! Dessa gummiprickar i skoningen- det behöver jag när jag halkar runt på sadeln! frågan är om de tål mitt tvättande- du får rapportera vad du tycker!!! Kram Carina O

2013-03-25 @ 23:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0