Jippi!

Publicerat: 2013-03-03 Kl: 22:44:14 | I kategori: Allmänt

Nya kunder idag. Ja idag var det Öppet Hus med prova på ridning här på ridskolan. Många nya kunder blev det bästa responsen hittills på ett Öppet Hus. Flest killar var det här faktiskt. Jättekul så då blir man extra laddad. MRK har ju fått medel via Idrottslyftet för satsning på killar vilket man kanske kan tycka känns konstigt som tjej då ridsporten normalt sett får 0 kr i stöd när många andra idrotter där det är mest killar får mycket stöd. Men jag tror att det är rätt väg att gå - fler killar in i ridsporten så kanske det blir mer ok att rida som sport. Finns ju fortfarande oftast män som tycker att detta inte är en sport. "Inget jobbigt att rida det är ju hästen som springer ni sitter ju bara på". Den som tycker så är välkommen hit och prova..... Nästan inslåst i ridhuset ikväll. Hade hjälp i min första ridgrupp som sköt igen stora dörren vi fick inte upp den tur att det finns flera dörrar att gå ut igenom. Jocke får försöka att få upp den imorgon bitti. Nu är det dags för skönhets sömnen men först se om jag lyckas att duscha vi har fortfarande väldigt dåligt med varm vatten eller inget alls kanske man ska säga hoppas att rörmokaren kommer imorgon. Jocke duschade i ridhuset igår..... Se om jag kan få hjälp av någon att fixa datorn så att det går lägga in bilder etc. Godnatt Ann
Kommentarer
Postat av: Anna

Det är ju konstigt det där. Min idrottslärare ville inte ge mig högre betyg i idrott eftersom jag "inte utövade någon sport på fritiden". Då hade jag foderhäst och red 5-6 dagar i veckan + allt stallarbete, svårt att hinna med någon annan sport då...

2013-03-05 @ 19:42:24
Postat av: Ann

Jag lovar att jag ska klura ut något en utmaning av kommunens idrottslärare! Kanske kan vara något tål att tänka ut något bra som de inte kan säga nej till så kan de få se om de pallar att rida en lektion....

2013-03-05 @ 22:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0