Hög på hoppning!

Publicerat: 2013-03-12 Kl: 23:06:05 | I kategori: Allmänt

Hejsan, Gör ett till försök att skriva inlägg från min hemska dator. Idag var det då hoppträning för Erik igen (varannan vecka). Vad det är kul - det känns bättre och bättre och hästarna är så fina. Började med Jaqueline som var fantastisk idag. Lättast är det när hindren blir lite högre vi fick hoppa en rolig bana idag på 11 språng totalt. Det gäller att aldrig bli stark eller kvar i handen hon blir då bara ännu hetare. Superfin var hon idag i alla fall. Sedan var det Bossons tur han var riktigt lydig idag och kontrollerbar förutom att han tycker det är läskigt att gå på övre delen av ridhuset. Riktigt kul när man ska hoppa upp mot den kortsidan han är verkligt snabb på att att svänga direkt efter landning. Däremot kändes han trött på slutet vilket jag ej varit med om tidigare. Pommes hade ju trampat på sig så Sofia var med på Thaleia! Vilken häst det där är vilken attityd hon har hoppade den långa banan super med fina språng vatten matta, grind kombination. Tävlingsdebut blir i april i alla fall om allt går enligt planen då ska Sofia och jag ut med 5 hästar. Hinner hon ju bli stabilare den hästen har ju ett rejält humör med hur mycket attityd som helst inte rädd för fan själv kan man säga. Madde red Demeter och Elton 2 helt olika hästar kan ju lätt säga vem som jag skulle avstå att hoppa men Madde tycker Elton är jättekul. Han är duktig och kom igång bra idag på banan men själv rider jag på hästar som är för heta det tycker jag är lättare. Demeter blev bara piggare och piggare ju mer vi hoppade hon gillar verkligen hoppningen. Har annars tagit det lugnt med ridningen de här första dagarna i veckan då jag nog tog i för mycket i helgen. Långa dagar många lektioner i iskallt ridhus och däremellan ridning har resulterat i halsont och gårdagen befann jag mig i stort sett inne förutom mina lektioner. Nu är det bättre så imorgon är det dags för dressyr igen. På fredag är det ju tävlingsdags. Imorgon skall jag o Madde på föreläsning i Eskilstuna - Kjell Enehage som är superb har varit på en heldagskurs med honom förut så det ser jag fram emot. Godnatt Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0