Soft dag

Publicerat: 2013-07-21 Kl: 22:42:11 | I kategori: Allmänt

Ja idag har vi ej arbetat ihjäl oss direkt tillbringade ett antal timmar vid poolen efter en välbehövlig städning av huset. Blev ändå lite ridning en skön uteritt på Demeter tillsammans med Charlotte o Jaqueline.
Imorgon skall det hem hästar är tanken som skall ridas igång efter sin semester.
Det är ju ganska många -13 st + våra andra 13 hästar som skall ridas så vi får lite hjälp.
Annars kommer man ha stora ridsår i värmen om man ska nöta sadel från morgon till kväll.
Har även vattnat idag växter runt stall o ridhus. Vet ej när det var så här torrt senast. Betet är helt på upphällningen brunbrända sommarbeten.
Jocke gjorde ett tappert försök att spätta stolp på sen em. Men det är många kvar som skall ner i backen.
Nu hoppas vi på regn i massor så att gräset sätter fart igen.
Imorgon så ska jag på återbesök med mitt öga hoppas jag slipper åka dit flera ggr så tråkigt och tar bort massa med tid.
Gammelmannen har fått en massa nässelutslag igen ser inte rolig ut alls brukar komma så här års men vi har aldrig kommit på vad det är han reagerar på. Förr så har vi behandlat med opticourten men det finns tydligen inte längre då det var hög risk att de fick fång istället. Men den medicin han får nu har i alla fall inte hjälpt. Imorgon ska jag köpa vanlig allergimedicin för människor det har fungerat ibland.
God natt
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0