Skador..mkt pga av värmen och alla hemska bromsar

Publicerat: 2013-07-29 Kl: 23:57:35 | I kategori: Allmänt

Hejsan Idag blir det blogg från gammal skitdator orkar inte starta upp den andra. Otroligt hur länge en dator kan hänga i egentligen. Denna är den första datorn jag köpte den tuffar och går med viss möda i o f s. Idag när vi hämtade hästarna från hagen så var Ronjah tjock i ett framben så hon står inne inatt då jag inte kunde hitta någon som helst förklaring på svullnaden. Mr Magic skulle jag rida på em då var han jättetjock i ett framben mer som lymfangit och jag tog in honom i morse då var han helt ok men med möda så hittade vi ett mkt litet sår på skenan så han fick gå ut i em. Däremot så red jag naturligtvis inte. Våra unghästar har en hel del små sår som det fått av att de står och slår mot alla bromsar och andra bitande djur. Hoppas det inte händer något mera nu. Regnet som lovades i natt i massor har ju nu plockats bort från väderprognoserna. Jag följer yr.no samt smhi säkert 8 ggr per dag och ett kan man säga att de visar regn men ju närmre man kommer regnet så vips är allt borttaget. Undrar vem som får regnet istället.... Idag har varit en rolig dag på fm så red Telia gänget igen för att sedan åka hem efter lunch. En av deltagarna hade egen häst med sig ett fantastiskt fint sto efter Boccelli. Vill ha!!!! Hon har varit här några ggr tidigare och är så fin. Så hon fick en duvning till efter lunch tillsammans med mamman på lägret som red Uranos. Det var fokus på rörelser i MSVB.2 Uranos fick dock nöja sig med enkla byten men han blev taggad och mkt fin. Själv har jag bara ridt mina två Bell Hästar Demeter o Hera. Shadow har arbetat sina första pass nu på lägret och över förväntan ser lovande ut! Nu är det sovdags en lång dag väntar imorgon. Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0