Året 2012

Publicerat: 2013-01-01 Kl: 21:52:00 | I kategori: Allmänt

Jahapp då har ett nytt år dragit igång! Hoppas alla hade ett trevligt nyår med goda vänner och mat :) Det hade iaf jag!
 
Tänkte på vackert bloggvis göra en förhoppningsvis läsvärd och minnesvärd årsresumé av det gångna 2012
 
Det blir lite resultat och andra både roliga och mindre roliga händelser..
 
 
 
Jag har i år satt ihop ett bild/filmklipp på det gånga årets händelser..
 
 
 
Årets roligaste minne:

Även om jag anser att det gångna året varit av riktigt dålig kvalité så finns det självklart några ljusglimtar man kommer att minnas. Just nu känns det inte som att det finns en specifik händelse som man känner WOW för men att vi finally lyckades vinna hela Div 1 allsvenskan kändes stort då vi fallit på målsnöret allför många gånger. Sedan var min vecka på Segersta något alldeles extra och gav mig verkligen en skjuts i rätt riktning. 

Årets tråkigaste minne:

Två hästar har vi iår fått ta bort två hästar. Först Limit efter flera års resultatlöst sökande och träning för att bygga upp honom. Det sista vi gjorde var en ny ryggoperation men även den utan resultat, han vandrade vidare till Trapalanda i augusti och det visade sig att han hade en gammal fraktur på lårbenet/höftbenet. Hemskt att vi kämpat så och att han troligtvis hela tiden haft denna skada. Han hade iaf ett lyckligt slut med sina kompisar i hagen hela sommaren.
 
Årets bästa resultat:
 
Ja som jag tidigare sagt så är ju de fina resultaten inte så många att skryta med :/
Årets högsta procent fick jag på Rocco med nästan 69% och en andra plats.
 
Årets sämsta reslutat:
 
Det lägsta resultatet är det som inte ens blev räknat då jag valde att utgå med Limit i början av sommaren. Det lägsta räknade resultatet stod Rangun för vid Gripens meeting där han var back to crazy och var rädd för allt. Där blev det 53.26% Weihoo!
 
Årets pålle:
 
Svårt jag älskar dem alla på ett eller annat sätt. Men den där lilla Elton får en att bli sådär varm och glad så fort jag ser hans söta huvud :) Han har ju även utvecklats en hel del, trotts att jag ridit honom allt mindre då han gått in mer i verksamheten och tiden inte räckt till.
 
Årets "tabbe":
 
Vi har två så fina 3 (nu 4) åringar som vi hade fina förväntningar på inför 3års testet. "Tabben?" - att vi skulle lagt mer tid på att åka iväg och träna dem i nya miljöer. De var för spända för att visa sina bästa sidor då det var dags :(
 
Årets "Yes":
 
Hmm här fick jag tänka till en stund.. Tror ändå priset går till årets dressyrmeeting där vi lyckades driva runt hela arrangemanget på bästa vis och fick många fina lovord. Vi har även i och med detta fått ihop ett härligt gäng till klubbens tävlingssektion och kommer på så vis kunna genomföra ytterligare tävlingsdagar för våra klubbmedlemmar osv.
 
Det får bli min summering av 2012
 
Jag hoppas vi ses under det kommande året!
 
Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Christina

Filmen blev ju helt super :)

2013-01-01 @ 23:01:53
Postat av: Carina Ottoson

Vilken fin film du gjort! Så härligt att se alla filmklipp. Snyggt ihopsatt! Under 2013 ska jag träna på att används startknappen när jag filmar hi hi!
Carina

Svar: Låter som ett bra nyårslöfte Carina!! :)
Ekelund

2013-01-01 @ 23:16:23
Postat av: Emilia

Stod det inte igår att ni avlivat Navange också? Det stod det inte nu... Hade helt missat det för det finns inget i bloggen om det, eller?

2013-01-02 @ 17:27:37
URL: http://emiliahudatzky.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0