Superträning!

Publicerat: 2013-12-18 Kl: 21:06:52 | I kategori: Allmänt

Tjohoo vad fin Mille var på Segersta idag :) Mads frågade vad vi begärde för honom.. hehe - så långt har vi inte kommit i funderingarna ännu :P Han fick sitta upp och prova på slutet då jag vill ha lite råd om bytena som varit ett problem. Fin häst! Han trodde inte det skulle vara några större problem att "styra runt" i en George i vår :)
Jag och Mille för flera år sedan..

Svettigt blev det för oss både iaf, men Mille rakade jag ju i torsdags så han var nästan torr när vi kom hem - till slut ska jag tillägga. Fy vilken tid det tog hem :(
 
Rangun fixad och fin inför återbesök hos Axel imorgon bitti också. Han är väldigt rastlös och sur över att behöva stå i en liten sjukruta :S
 
 
Snart så far vi fram tillsammans igen! Den här bilden är ifrån träning för Nina på Wisbohammar i början av sommaren :)
 
Jag han faktiskt med både Magic och Rocco på fm också. Magic var fin och fick lite lättare dressyrjobb i ridhuset medans Roccan-boll fick HOPPA (!) Glad kille och faktiskt riktigt avspänd ryttarinna :D
Lr ja hoppa och hoppa 50-60cm är väl inte direkt hinder men väldigt nyttigt för oss båda. Han hoppar väldigt avspänt, runt och fint i trav men när man ska komma i galopp ger han sig gärna iväg och släpper ryggen över hindret. Blir till att travhoppa mycket framöver och så ska jag se till att få till lite löshoppning så han får ta i över lite större hinder också för som han hoppar vågar jag nog inte styra på några större skutt än på ett tag :P
 
Kungen!
 (And he knows it!)
 
Imorgon blir det full rulle som vanligt, syster drar iväg tidigt till veterinären och jag ska se till att hinna rida så många som möjligt och vore kanon om vi kunde komma ut med lite hästar i naturen. Har varit på tok för mycket inomhusjobb sista tiden.
Får se om jag får skicka iväg mamma på en liten överaskning på em men har inte fått svar om det går ännu så.. Blir en teaser tillsvidare alltså :)
 
Kram Madde
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0