GOD JUL

Publicerat: 2013-12-24 Kl: 09:25:49 | I kategori: Allmänt

JULAFTON 2013
 
En tradition sedan många år är att vi alla som har häst här på Ekelund samlas på julaftonsmorgon och hjälps åt med stallet. Det är frivilligt men de flesta som har häst är ju hemma över julen då man som sagt behöver sköta och motionera sin häst så vi brukar vara ett stort gäng.
Idag fodrade jag och Fia kl.7 och sedan anlände alla vid 8 och på 1h var alla tre stallar klara med utsläpp, mockning, fodring och sopa/kratta. Så nu sitter de och jul fikar med gröt, mammas hemmagjorda supergoda spa-bröd och en stor griljerad skinka såklart.
Alla våra inackorderingar får även varsin liten julklapp, oftast har det varit choklad men i år blev det något helt annat!
 
Själv mår jag sådär..  Har varit med och fixat stallet men skippar fikat då jag inte vill smitta någon OM det nu är nån vidrig magsjukehistoria jag dragit på mig :/  Har inte varit magsjuk sedan typ lågstadiet tror jag så minns inte så bra men är ju ganska bra på att bita ihop när jag känner mig lite vissen så jag ska inte låtsas som ingenting och sedan ligger alla och spyr hela julen - då lär jag INTE blir poppis iaf! :P
 
 
 
GOD JUL
ÖNSKAR VI PÅ
EKELUND!
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0