Ridskolestart!

Publicerat: 2013-08-19 Kl: 22:03:45 | I kategori: Allmänt

Ja nu är sommaren slut första tecknet är att ridskolan startar för säsongen. En hel del nya elever är på väg in - superkul!
Började min första lektion med att rida ut. Naturligtvis tog jag fina Bosson idag som fick äran att vara ledarhäst. Vi red en lång runda och fick lite tidspress så vi galopperade en hel del eller helt enkelt det var trav o galopp där det gick. Så roligt med den gruppen för det var inte så länge sedan som det peps en del vid uteritt men nu var det bara glada miner.
De övriga två grupperna fick rida dressyr och det handlade då om lösgörande arbete och sitsträning.
Naturligtvis så hann jag ej ta in Demeter innan lektionerna så henne har jag precis hämtat i mörkret.....hon gick helt själv och betade.
De andra tre gulingarna gick själva. Demeter och Poseidon har alltid varit ett "radarpar" men idag har han flyttat härifrån till Eskilstuna. Hoppas verkligen att det kommer gå bra och att han trivs där. Samt att Demeter inte deppar ihop.
Dagen startade i alla fall med uteritt jag på Demeter o Madde på Mr Magic. Vägen var ny sladdad......härligt.
Sedan så hann jag med ett pass på Hera som gick riktigt bra idag. Galoppen blir bättre och bättre. Har även tömkört Rangun åt  Madde.
Fel bild men kanske att tjejerna kan hjälpa mig att lägga i mina bilder....
Ann
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0