Har fått lämna gården för en stund o vad händer då?

Publicerat: 2013-08-28 Kl: 23:53:56 | I kategori: Allmänt

Idag var jag ledig mitt på dagen för en tripp till min frisör (välbehövligt) samt middag med bästa svärmor. Har bara en men hon är superb!
Red som ung och en bra bit upp i åren. Tack vare henne som Jocke började rida.
Finns bilder på henne i vuxen ålder när hon deltog i någon festlighet i Mariefred utklädd till Pippi Långstrump. Hon brukade dessutom rida ner till macken och köpa Expressen på lördagar. Red dessutom i Expressfart!
 
För att göra en lång historia kort så passade jag på att köpa en glass nere vid Visholmen - satte mig på en stol och något kom farande bakom mig. Jag vänder mig om och det är en RÅTTA! Inte en liten mus utan en stor fet raggig råtta med lång svans mitt på dan.
Ja det var ju inte den här för denna är bevisligen död!
Ok jag har sett råttor på landet och riktigt många ibland, men så där aldrig. Ja en natt i Bangkok med det är väl skillnad.
Urk hatar råttor.
Så ridning har det bara blivit med Demeter så hann jag hjälpa Madde med Rocco innan mina lektioner.
 
Imorgon ska vi ha roligt - planeringsdag!
Order om att vi håller på tills vi är klara från ekonomichefen Sofia.
 
5 killar idag i killgruppen. Rekord!
 
Igår var det dessutom 6 killar från Gripsholms skolan här. Så vi får hoppas att de får upp intresset för hästar.
God natt
Ann
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0