Ännu en dag till ända

Publicerat: 2013-08-21 Kl: 21:36:12 | I kategori: Allmänt

Frågade Madde i em varför hon var så vrång då sa hon att hon var trött...ja då är vi två... Hästarna är ute men ändå så hinner vi inte rida de hästar som ska ridas. Jocke tröskar o Sofia ledig. Imorgon så blir det ändå mindre ridet för då ska vi åka o titta på häst + samtidigt ta med hästar o träna.
Började i alla fall dagen med en ute ritt på min kära fux märr som idag var en riktigt rödhårig märr!
Madde var med på Rocco. Demeter fungerar bra där hon tidigare gått men blir otroligt tittig spänd på nya ställen.
Ordentligt svettig var jag när jag kom hem och så även hästen mycket galopp blev det. Gäller att passa på när det är bra underlag.
Vi red förbi ett litet torp med en högst ovanlig skylt hoppas att det var bara skrämseltaktik det stod nämligen:
Om hunden anfaller ligg still hjälp kommer!
Där var jag nämligen tvungen att sitta av o leda henne förbi inte så kul när de får spunk och det är taggtrådsstaket bredvid vägen min lilla dam bryr sig nämligen inte om var hon tar vägen när hon sätter den sidan till. Kändes ej ok att gå om det skulle dyka upp en hund....
Min hoppgrupp startade upp idag och vi mjukstartade med galoppbommar o sedan sockerbitshöjd att träna på att behålla galoppsprångens längd och att rida rakt. Härligt med ett 80 m ridhus. Skulle inte vilja byta bort det precis.
Några killar kom för sin första lektion i killgruppen men var är alla killar. Halva priset o ändå svårt att få ihop en grupp.
Men det är väl bara att kämpa på så kommer väl flera så småningom.
Duschdags för att sedan kolla EM sammandrag. De är duktiga våra ryttare!
Godkväll
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0