Träningen för Nina!

Publicerat: 2013-04-03 Kl: 20:54:04 | I kategori: Allmänt

Måste ju skriva om eftermiddagens träningar för Nina Hoffman också :) Red båda mina pojkar men inte så länge med Rangun, han hade imorse en liten svullnad i ett framben som vi alla och även Nina tittat och klämt på utan att bli så mycket klokare. Han kändes som vanligt och beroende på hur benet ser ut och känns imorgon så avgör jag då huruvida vi ska starta eller ej. Varklen mamma eller Nina tyckte att det var nån större svullnad men jag som ser hans ben varje dag såg den direkt i morse eftersom han har benskydd i hagen då han går med hagkompisar.
Alltid ska det vara så svårt med dessa djur!
Min sprattel-gubbe på Arphus för snart två år sedan. I samma mapp som bilderna ifrån träningen ligger bilder på Elton då jag var och tittade/"provred" honom innan.
Min Lufsen! haha så länghårig han var - och grå..
 
Vidare till Roccos pass, han gick bra men kändes lite matt till en början och då har jag ju ända börjat fodra på mer kraftoder på Ninas inrådan då hon tyckte han behövde mer. Jag har ju varit lite "rädd" för att han ska bli för het/spattig men han behöver verkligen mer för att orka - det märks tydligt efter en bit in i träningspassen. Just nu får han ca 11-12kg hösilage, 3 skopor Krossad havre och 0,5 kg Krafft Muskel 4-5 dagar i veckan. Ska våga dra på med lite mer havre om nån vecka.
Han kändes ändå fin och blir mer och mer ridbar, men vi har fortfarande lång väg att vandra och där gäller det speciellt för ryttarinnan :/ Vi avslutade med att byta galopp en gång åt varje håll.
 
San Rocco..
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0