Onsdag avklarad!

Publicerat: 2013-04-03 Kl: 20:38:52 | I kategori: Allmänt

Phu jag tog mig igenom dagen utan större problem! Vaknade i morse och var betydligt bättre, tänk att man kan bli så krondålig på några timmar och att det sedan vänder nästan lika snabbt. Jag är förvisso inte helt frisk då halsen smärtar och lite öm i kroppen men det kan man ju helt klart leva med.
Har haft båda lektionerna för eleverna på dagens "Dagläger" där vi hade ett antal söta barn som både fick hoppa och rida dressyr, sista passet avslutade vi med att skritta av hästarna en sväng i den härliga solen utmed vägen :)
 
Andra lektionen kändes det betydligt mer i halsen då rösten inte riktigt höll men på ett sätt lite bra för jag pratar ofta på tok för mycket så jag fick träna på att hålla igen mer än två sekunder åt gången :P
 
Instruktörs-tjänst vid sommarläger för några år sedan! Fina Ture hoppar så snällt även med de mindre barnen :)
 

Rösten är ett av våra viktigaste redskap när man jobbar som vi gör och utan den blir det svårt att jobba och ha lektioner. Det är också ofta så att man jobbar trotts att man inte borde när rösten/halsen är dålig vilket gör att läkningen tar ännu längre tid eller till och med skadar stämbanden. Vi har i alla år pratat om att skaffa öronsnäcka att ha vid framridningen på tävling men det har såklart aldrig blivit av.
Något vi däremot ska ändra på inom kort då vi på prov ska ha sådant system även för våra ridgrupper, dsv att alla elever har varsin hörsnäcka vilket kommer spara enormt på instruktörernas röster och eleverna kommer verkligen att höra ALLT.
Det ska bli riktigt spännande att se hur det fungerar - jag tror enormt mycket på detta. Om man ska hitta något minus med det så ska det väl då vara att ev lyssnare på läktaren kan få svårt att höra vad för instruktioner och övningar som sägs. Sen ska ju såklart varje enhet laddas innan batterierna lägger av.
Vi har ju redan en mycket bra ljudanläggning men "problemet" med den är att högtalarna sitter mitt i ridhuset och det blir då väligt mycket ljud plus att det är svårt att ha ytterligare en lektion på andra halvan av manegen.
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0