Länge sedan sist!

Publicerat: 2013-04-11 Kl: 22:28:02 | I kategori: Allmänt

Ja det har inte blivit så mkt skrivet för min del i bloggen. Inte så kul när datorn inte riktigt fungerar så att det ej går lägga in bilder och hela texten flyter dessutom ihop. Livet börjar så sakteliga återgå till det normala.......men fortfarande känner jag av halsen men det beror kanske på att man överanstränger stämbanden med alla dessa lektioner. Har hunnit med mkt spännande sista veckan i alla fall. I fredags så var det ju tränarfortbildning i Södertälje för Adelinde Cornelissen. Både bra och mindre bra. Upplägget var så där med för många olika ryttare tyckte jag nog. Det som var bra med det var att man ändå då fick en tydlig bild av hennes utbildningsmetoder. Allt handlade om speedcontroll. Dvs grundridning och att hästen i alla lägen måste tänka framåt. Det handlade också mycket om att böja och då genom att rida sluta. Själva arrangemanget var väl sisådär om man tar hit en världsstjärna så kanske ljudet ska fungera och jag tror att deras ridhus är kallare än vårt som är oisolerat. Totalt blev det 6 tim i kallt ridhus och till lunch fick vi kall pasta med lite sallad och kycklingbitar och även Adelinde kan väl tilläggas.....det var några som klagade kan man säga. I söndags var det hoppkurs 7 glada kom från olika håll de flesta från Stockholm. Kul att det är sådan efterfrågan på kurser. Naturligtvis hade Madde lagat fantastisk mat. Jag har dock startat upp försiktigt med ridningen känner fortfarande av halsen när jag anstränger mig. Idag var det uteritt som gällde på sjukt spänd Demeter men hon kändes "häftig" kanske för att jag vann hela tiden. Före lunch hade jag elev som kom utifrån med två hästar och tränade och sedan tandläkare.... Godnatt Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0