Höga höjder!

Publicerat: 2013-04-22 Kl: 22:10:08 | I kategori: Allmänt

Hua mig vad "skraj" jag varit idag!! Vi (mamma, ja o syster) var på ridlärarfortbildning i hoppning på Vilsta i Eskilstuna. Med oss hade vi varsin häst, Jacquline, Demeter & Mille. Kursen började nio med lite teori och sedan en hoppgrupp innan lunch och efter lunch ytterligare två grupper. Vi fick alla tre rida i den sista gruppen. Demeter kändes fin och vår grupp hade fokus på raka linjer utmed långsidorna. Först räcke-räcke och sedan oxer-räcke, de sistnämnda på lite högre höjd. Eller ja sjukt hög höjd! Erik vet hur han ska göra för att "lura" mig att hoppa, man kan ju inte banga ur när det står typ 20 andra instruktörer och glor :P Räcket ut på den sista linjen låg på 1.20!! Herregud det var länge sedan man hoppade så höga hinder (ja för en riktig dressyrfjant är det HÖGT!) Jag har tidigare "bara" hoppat några enstaka hinder på 1.10m på henne.. Så det har varit en lång dag med hästar :) Kom till stallet kl.6 för att vi skulle hinna fodra, släppa ut och mocka undan lite innan avfärd kl.8. Hemma igen 16'30 och han då lagom packa ur häst och transport innan min lektion kl.17. Därefter rida Lady, longera Rangun och låta honom gå på skritten, mocka hagar, borsta Rocco och så blev det tyvärr ingen ridning för han var varm i ett ben :/ Så det blev spolspiltan och kyla istället. Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0