Han kan!

Publicerat: 2013-04-30 Kl: 20:40:50 | I kategori: Allmänt

Haha idag HOPPADE Rangun, över ett vattenfyllt gyttjehål! Som ni vet så avskyr han att gå i vatten och lera - vanligtvis om han försöker sig på att hoppa så landar han mitt i leran/vattnet och och han blir du ännu mer förfärad då det skvätter åt alla håll på samma gång.
Idag förvånade han mig ordentligt då han hoppade över HELA hålet och det var ändå ganska långt!
 
Rocco fick också komma ut och lufta sig i stormen som fortfarande råder, känner mig rätt mätt på allt blåsande nu. Han börjar bli säkrare och tryggare ute för varje gång så det känns toppen för det är såå viktigt med allsidig träning och jobb på olika underlag för att stärka ben och senor.
 
San Rocco
 
Även Thaleia fick jag rida ut på med mamma och Fia så en riktig uteritts-dag. Den lilla donnan försökte sig på att bocka både en och två gånger - busfia!
 
Elton min lilla älskling har gått och fått ont i ryggen :( Igår tänkte jag rida en kort sväng innan min lektion, har inte ridit honom sedan i tisdags tror jag, och när jag kom med borsten över ryggen reagerade han och det syntes även som "skav". Min  stackars lilla prins :( Troligtvis är dressyrsadeln han har då han går lektion inte helt bra men det kan ju även bero på mer saker.
Nu har jag då visat honom vårt fantastiska skrittband, igår då han  tog sin premiär-tur blev han ganska skraj och typ 10cm lägre när bandet började rulla. En havrehink som muta fungerade som trott ganska bra :) Idag gick han lungt och fint ifrån första stund och gick där i nästan 20min. Han fick även prova på att gå i lite uppförsbacke idag. Jag har lagt ut ett kort filmklipp på vår facebook sida där ni kan se hon promenera :)
Gilla Ekelunds Stuteri & Ridskolapå fb :D
 
Imorgon är det "Hopp-träff" på Ekelund! Tävlingssektionen annordnar denna träff för alla medlemmar.
 
Kram Madde
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0