Allt börjar återgå till det normala.....helt hysteriskt alltså

Publicerat: 2013-04-18 Kl: 23:19:38 | I kategori: Allmänt

Jag gör ett nytt försök att blogga på min hemska dator. Denna veckan har jag fått bekänna färg ordentligt efter min långa sjukdom. Förutom mina vanliga sysslor så har det varit mycket lektioner och det känns i stämbanden på kvällarna. Dels har jag ju haften elev som varit här med sin häst i tre dagar + en hel del andra privatlektioner och fler blir det imorgon. Igår red jag 5 hästar förutom alla lektioner. Hera börjar bli magiskt fin........Demeter lika så -jag vågar kräva mera av henne nu. Idag har vi löshoppat ett helt gäng med hästar och så var vår veterinär Tove här och gick igenom några hästar. Demeter ville jag kolla igen vi gjorde en genomgång i höstas och hon var helt ok och lika så nu så nu är det bara att fortsätta träningen. Hon har aldrig varit skadad eller halt sedan vi började rida henne men som 2 åring fick hon ju en olycklig sparkskada med en otäck hasledsinfektion till följd så jag har varit lite nojig och vill hålla koll på den då den alltid kommer vara en aning "svullen". Nu går hon ju för fullt och både hoppas och tränas dressyr. Kolibri får börja sättas igång! Ett halvår har det tagit men det är fortfarande lång väg kvar. Men Sofia har ridit idag. Härligt! Pommes har ju varit "kinkig" i munnen och nu röntgade Tove och hittade då en kvarglömd bit av en vargtand. Så då hoppas vi att han är på gång också. Imorgon ska Sofia hopptävla och på söndag är det dags för 1:a omgången i div I. Så då ska hela familjen (utom Jocke) ut och dressyra. Uranos har dammats av men det har inte blivit så många pass direkt han ska ju arbeta också. Godkväll! Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0