TR fråga..

Publicerat: 2012-09-17 Kl: 21:57:33 | I kategori: Allmänt

Jag har just mailat Förbundet och frågat angående ett bett jag hittade för några veckor sedan och som inte finns i TR - det troliga är ju då att det INTE är tillåtet men vill ändå fråga så man vet säkert. Det är ju ganska onödigt att köpa ett bett för typ 1 200:- och så får jag ändå inte ha det på tävling :/
Såhär ser det ut.. Av märket Sprenger såklart.
 
Idag har jag motionerat ganska många hästar faktiskt! Rocco fick ett morgon/fm pass i ridhuset, kändes fin men tror han är lite trött i benen/kroppen efter den sista veckans jobb och framförallt gårdagens pass som gick så bra :) Kul när det börjar lossna lite för oss iaf - för kämpat har vi :/
Såg idag att han börjar få en hel del muskler och framförallt halsen har blivit mkt biffigare.. Vi är på rätt väg nu!
 


Förra sommaren...
 
Efter en tidig lunch red jag Hera & Thaleia i ridhuset, båda skötte sig bra. Får nog ändå påstå att även om hon var tråck/stod emot i början så var Hera finast, Thaleia har jag inte suttit på sedan i vintras och hon är verkligen LITEN med en hel del humör.
Sedan fick Rangun lite kort dressyrjobb i ridhuset - på torsdag ska jag med honom till Axel på Brunmåla för en liten genomgång. Nu har han utvecklats så bra och traven är såå mkt bättre den senaste månaden så det känns som ett bra läge att göra en vet.check.
 
Efter intag av hästarna red jag finaste Ronjah och mamma Grappan, SÅ stor skillnad på henne nu på de få gånger mamma ridit. Idag märkte jag även stor skillnad i min måndagsgrupp. Fina fina hästar vi har :D
 

Grappan                                       Ronjah                                         Gent



Karaat                 Gordon                                         Jolita


Ture                                              Elton                                           Uranos
 

Jazza                                           Bosson                                         Athos

Jaquline
 
Och såklart fina goa Navange men han är ju behandlad för tillfället och har ju inte hunnit börja "jobba" heltid ännu..
 
Nu är det helt klart sovdags!
 
Kram Madde
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Jenny Jansson

Hej,
Finns på sida 3 i denna pdf från TR.
Har själv ett likadant och har funkat fint att tävla på :)
http://www3.ridsport.se/ImageVaultFiles/id_21826/cf_559/Bilder%20bett%202012.PDF
Hälsar
Jenny Jansson

2012-09-17 @ 23:17:06
Postat av: madde

Åh tack! Vad bra :) (mindre bra för ekonomin dock om det nu ska köpas också)

2012-09-18 @ 05:53:52
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se
Postat av: Madde

Nähe.. Fick svar ifrån Förbundet att det INTE är tillåtet vid dressyrtävling - då behöver jag inte fundera på om det kan vara ett bra bett att testa.

2012-09-18 @ 16:44:46
Postat av: Jenny

Haha vad spännande! Jag minns att jag pratade med överdomaren första tillfället jag red på detta och då hänvisade hon till denna pdf.. Men vad skönt, då behöver du inte göra som mig och slänga ut en massa pengar på just detta bett då :)

2012-09-18 @ 23:18:13
Postat av: Jenny

Jag blev ju bara tvungen att maila Mats på förbundet och kolla.. Och han hade svarat fel till dig :) Han hade råkat blanda ihop reglerna iom FEIs bestämmelser.
Så bettet är godkänt för dressyrtävling!! :)
(Vill du kan jag maila över vår mailkonversation till dig så har du det också svart på vitt)

2012-09-19 @ 12:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0