SIR ELTON!

Publicerat: 2012-09-02 Kl: 20:19:39 | I kategori: Allmänt

Idag har jag och mamma tävlat med Elton & Demeter i LB:3 Jag och grållen var först ut och han var väldigt fin på slutet av framridningen men väl inne på banan så tappade ryttaren (jag) fokus och red bort alldeles för många poäng :( SKITRYTTARE!
Insåg på vägen hem då jag äntligen fick lite välbehövd telefontid med Christina, vi har knappt pratat sedan hon åkte känns det som, att jag tävlat extremt lite sista månaderna så det kan ju också spela in men vill absolut inte skylla på det för jag har ändå så pass många ritter i ryggmärgen att det ska inte spela så stor roll. Vi fick ett par regäla missar där framförallt jag kunde ridit och förberett bättre för att undvika problemen där han blev spänd och rädd.
Nu har jag inte protokollet här men fick 6-7 sjuor och så var det en 3:a där jag tjabblade bort ena fattningen och så en fyra där han tvärnitade för en "farlig" blomma. Sedan några femmor, höll på att glömma en halt också - "Sent, oplanerat" fick jag på kommentaren jo tack det kan man ju lungt säga :/
Så synd att jag inte kunde ta mig igenom svårigheterna bättre för sista placerade hade strax över 61% och vi fick 59% så bara att bli av med de grova missarna hade gett Elton hans första rosett, men så kan man ju hålla på och vända och vrida på det i all evighet så här kommer bilder!
Anders var med och fotade!
 
 
Framridningsbanan (förstår mig inte riktigt på den ljusblå outfitten hon i bakgrunden hade?)
 
 
En PERFEKT HALT!!!
 
Trist att den blev lite suddig..
Här är faktiskt den "bortglömda" haletn jag fick göra i all hast..
Kände mig riktigt dålig efter ritten och inser att nästa tävling han går ska han få gå två klasser, det orkar han nu om man får anpassa framridningen så att kraften inte tar slut. Känns iaf som att domarna gillar honom och jag tycker att vi blivit rättvist dömda de starter vi gjort.
 
Nu ska ni få se ngt kul!
 
 
GAAALET vilken skillnad på häst! Snacka om att han blekts på 1,5år! Han är ju typ vit nu..
Inte lika fet heller :P
 
 
Go'aste pållen!
 
Och så lite bilder på mamma & "häxan" Demeter som idag inte ville vara med på tävlingsbanan idag, mamma fick lite för lång framridning och låter man henne då skritta för långe så börjar hon tramsa när man sedan ska igång igen :/ De tog sig runt iaf!
 
Snygg donna iaf!
 
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0