Trist tisdag

Publicerat: 2012-10-30 Kl: 18:24:59 | I kategori: Allmänt

 
Bläää för vädret som var fram till strax efter lunch.. Grådisigt och duggregn hela morgonen och förmiddagen :/ Man blir ju inte på nått topphumör av det inte! Idag var det hoppning som gällde på alla hästar, utom Rangun såklart - har lovat honom att han inte behöver hoppa hinder. Vi går numera över nån bom på sin höjd om det ligger nån framme nån gång i bland. Han har hoppat men jag har sedan något år lagt ner det helt - han mår inte bra av det känns det som. Alla hästar behöver få hoppa men det finns nog vissa få undantag som Rangun i detta fallet.
Vissa gånger har det gått iprincip problemfritt men andra dagar så kan han vara superspänd och halvt hysterisk utan att våga gå över en enda bom.
Mkt speciell häst, idag var han sjukt fin iaf. Mamma tömkörde en stund först, var lite spänd och svår i början dock - troligtvis för att det bars ut hinder ur ridhuset samtdigt :S Sedan fick jag sätta på sadel och sitta upp - vi kan säga att det är SJUKT stor skillnad på hur han rör sig numera - GENOM HELA kroppen. Häftigt! Får filma nån dag så man kan jämnföra med nån gammal film :)
 
 
Fina Rangun efter en tävling :)
 
Vi startade med att hoppa 3-åringarna - Fia på Thaleia och jag på Hera. Thaleia gick som tåget, hon är ju "född" hoppare. Hera testade mig ordentligt idag då hon på samma ställe, oavsett varv och gångart, tvärnitade á la western "slide-stop".. Spännande men till slut så gick det, även om mamma också fick en del motion för att mota på henne. Hehe Svettig blev hon och fick avsluta på skrittbandet.
Sofia hoppade sedan Poseidon, Pommes (jag kallar honom för Pompe eller Pompom, pappa för Äpplet osv han har många namn för tillfället) Även Demeter han hon med före lunch. Mamma hoppade Jacquline men tror inte Bosson fick vara med idag? Om jag inte missade just den.
Efter lunch hoppade Fia först Mille och jag fixade iordning Kolibri så hon han med alla innan sin lektion.
Gammal bild på Fia & numera ridskoleponnyn Gent. Gent var ifrån början hennes tävlingsponny (hoppning såklart) men de tävlade även lite dressyr och när Sofia sedan blev för stor och "gammal" fick han bli skolhäst. Något vi inte trodde skulle fungera då han var en riktigt het "tävlingsmaskin" och visst i början var han väl inte helt lätt och lugn men med åren så har han blivit en av de abslout bästa och mest omtycka hästarna i verksamheten. Det kommer att bli tungt den dagen han inte finns kvar i stallet.
 
Nu är det snart dags för "stallmöte" med alla inackorderingarna :)
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer
Postat av: christina

film på rangun...film på rocco...fixa kameran!

Svar: Jaja jag ska! Snaaart :)
Ekelund

2012-10-31 @ 16:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0