Data-jobb!

Publicerat: 2012-10-02 Kl: 19:47:35 | I kategori: Allmänt

Igår kom jag en bra bit med hemsidan och tror den nya kommer bli kanonfin när jag är klar :D KUL! Hade till och med svårt att somna då jag låg och funderade på olika upplägg och lösningar..
 
Idag fick 3-åringarna jobba i ridhuset, mamma fick jobba hårt med Thaleia som hade "handbromsen" i - ett sto med en del åsikter men tror det kan spela in en del att hon ändå har så pass bra gång vilket gör att i traven så hinner inte framhovarna alltid undan innan de kvicka bakbenen kommer med sitt påskjut..
 
Jag & Fia vid ett av ridpassen förra veckan :)
Bell´sHera
 
Jag startade dagen med klippning av en liten "isbjörns-ponny"! :P Jazza får alltid extrem päls (eländiga skimmlar) och jag hann precis färdigt till utsläppet kl.8
Före..
Efter
Visst blev hon fin?
Blev typ en halv shettis kvar på golvet när vi var klara! Massa hår..
 
Vi klipper inte alla hästar utan bara de som är i behov av det = de som får mkt päls som gör att de blir svettiga osv.. Det är nog lättare att säga vilka hästar vi inte behöver klippa för de är minst till antal :P Vissa behöver man även klippa mer än en gång per år..
 
Mamma hjälpte mig med Roccan på em, gick hyfsat men jag tycker det är svårt/jobbigt när det är massa hiner framme i ridhuset samtidigt. Ska bli så himmla bra (hoppas jag) att komma iväg och träna med honom! V.42 tar jag med honom för en veckas träning på Segersta för Mads :) Ville väldigt gärna åka en kortare tid denna vecka också men jag har ju tävling med Elton på lördag osv.. Mkt som ska hinnas med.
Jag har jobbat för at få komma iväg till Segersta i ett par veckor nu - inte helt lätt att få till det - har pratat med både Mads och Maria flera gånger..
Ser fram emot detta SÅ mycket!
 
Nu blir de lite fler bilder ifrån de gångna dagarna..
Fia & Demeter på förra hopptävlingen..
Byggnationen går framåt!
Blir så snyggt :D
 
Vet inte om ni set denna? Jaquline efter hopptävlingen med mamma sist då de blev 3:a!
 
Kram Madde
 
Kommentarer
Postat av: Monika

Så kul för dig att åka till Segersta! Man lär sig så himla mycket under en veckas träning. Någons ögon på en hela tiden som ser vad som behöver korrigeras långt innan man själv känner det. ;-)

2012-10-02 @ 20:09:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0