Vikten av en bra hjäm

Publicerat: 2012-11-15 Kl: 22:37:30 | I kategori: Allmänt

Läste på lunchen att en 14 årig flicka avled efter svåra skallskador på sjukhus i tisdagskväll. Hon hade tydligen trillat av och landat så illa att hjälmen gick sönder och inte ens kunde rädda hennes huvud.
Läskigt men det är klart att de kan gå sönder oavsett hur bra de är, faller man tillräckligt illa spelar det nog ingen roll. Sedan får man ju hoppas att de dyra hjälmarna är av bättre kavlite än de billiga varianterna som man kan hitta för en femhundring?
 
Då jag gjorde min "wishlist" hittade jag en riktigt snygg som jag gärna skulle ha på huvudet och med tanke på priset borde den väl skydda huvudet typ 7 gånger så bra som en 1 000 kronors hjälm?
 
Mmm ganska snygg måste jag säga (jag som tyckt att dess hjämar var sjukt fula då de kom) men de har ju utvecklats en del de senaste året..
För denna får man punga ut med nästan 7 000:- !
 
M
Kommentarer
Postat av: Christina

Hennes mamma hade satt upp lite cavaletti, hästen dumma sig och landa på henne......vi åkte förbi minnes stunden när vi åkte till flyinge :/

2012-11-17 @ 22:25:29
Postat av: Madde

Usch vad hemskt :/

2012-11-18 @ 19:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0