Bageri Ekelund

Publicerat: 2012-11-10 Kl: 19:36:38 | I kategori: Allmänt

Igår aggerade jag konditor/bagare då jag gjorde två sockerkakor (sjukt goda - mitt recept är grymt!) två äppelpajer med "pepparkakstäcke" och två kladdkakor.. Kladdkakorna vet jag inte om de blev goda då de troligtvis äts kanske just nu då kursen ska ha dem till efterätt. (smeten var riktigt god iaf) hehe..
 
Gårdagens efterätt smakade gudomligt jag fick verkligen till äppelpajen denna gång, har visserligen bara gjort den en gång tidigare. Med vaniljsås till såklart :)
Middagen bestod av tjälknöl och potatisgratäng, ikväll skulle pappa laga något med kyckling.
 
Imorgon ska jag få tårta också då Konditori Ottoson bakat eftersom Ebba for i backen förra veckan :P Mums!!
Vi har som tradition på Ekelund att man får bjuda på tårta om man trillar av..
 
(Google)
Typ såhär glad kom Elton springande på vägen då Ebba rullade ner i ett lerigt dike.. Glad men förvånad pålle!
Hehe..
 
Kram M
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0