Trött så trött..

Publicerat: 2012-03-07 Kl: 21:35:13 | I kategori: Allmänt

Ögonen går i kors och kroppen är seg som ett gammalt tuggummi :/ Tänkte ju ge er ett roligt och inspirerande inlägg ikväll, ska se till att få in bilder ifrån de senaste dagarna i allafall! 

Idag har jag ridit ett mycket bra dressyrpass på Rocco och ett halvgalet pass på "The crazy german" - Rangun. Rocco är ju också tysk men han är inte på långa vägar i klass med Ranguns psyke.  Fia hade byggt hinder ifrån hoppning på em så de var ju farliga, speciellt en vit plastgrind plus att det lät ju en del eftersom det blåst halv storm hela dagen. Provade att rida på "flöjtbettet" jag hittade i Scandinavium, har letat efter ett en tid utan resultat. Bettet var trevligt men hästen var inte på samma våglängd som sin ryttare under hela passet :S

På em hoppade jag först ett bra pass på Demeter, SÅ stor skillnad mot det förra passet vi kravlade oss igenom.. Men nu var hon också ordentligt rastad efter de senaste dagarnas pass samt mycket bättre igång innan jag satte igång med hoppningen.
Sedan intag av alla hästar och så var det Navanges tur, idag med ett nytt bett då jag tyckte att pelhamet var lite för skarpt. Han var seg som en "gammal ko" när jag började, var säkert lite trött också efter att ha gått med på lektion igår kväll. Travhoppade enkelhinder till en början vilket gick bra och han saktade av till skritt nästan direkt efter landning - snacka om förvånad ryttare! haha

Sedan tänkte jag ta en kombination med två räcken och ett galoppsprång emellan, NU gav han sig iväg á la Navange.. och knäckte till mitt skadade finger :/ AJJ! Tror det kommer bli permanent ont om jag inte ser till att hålla in det och inte slå i det stup i kvarten :S
Sedan kom jag kanske 5 gånger till och de sista sprången var kanon - ryttaren kom på att RÖSTEN är en mycket bra hjälp och han lyssnar ju så bra på den.


"Nalleman" in action i sommras..

Imorgon bitti ska vi äntligen löshoppa unghästarna!! Jippi!

Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0