Långt mellan gångerna....

Publicerat: 2012-06-07 Kl: 22:48:27 | I kategori: Allmänt

Hejsan,

Ja det är ju inte så ofta som jag skriver i bloggen men det får väl bli ett litet inlägg innan man stupar i säng. Det känns ju som att tiden bara rinner iväg våren är över och det ska väl snart kallas sommar........har planterat och rensat ogräs utanför stallarna men det är mycket kvar och fler blommor vill inhandlas. Det ska ju vara fint runt stallet på söndag har vi vår sommarshow kl 13.00 det blir lite riduppvisning och prova på ridning, ridborgarmärkestagning och vi avslutar med en liten klubbhoppning "pay and jump". Inte så många starter så det stör direkt men det kanske hinner bli flera innan söndagen.
I måndags var ju jag o Sofia hos Pether för träning och jag fick mkt bra hjälp med piaffen tänk att han kan vara så fin min gammelman. Pether tyckte att Millet var superfin vi har ju pratat om att sälja honom då vi tror att vi kan få en bra slant för honom. Men Pether tyckte att vi absolut måste ha kvar honom. Vi tycker ju att han är lite stor......och pengar behövs ju alltid på en sådan här anläggning.
Han är ju verkligen fin och har utvecklats enormt sista halvåret första gångerna som vi var där med Millet var han ju inte så imponerad - sparkade hål i sargen påArphus tex. När Sofia sedan har varit där och hoppat så har han tyckt att han nog passar bättre som hopphäst. Fast nu sitter ju bytena och han är riktigt lydig och rör sig mycket bra. Så han får väl bo kvar - han också...

Just nu har Jocke startat upp det nya projektet - vi ska bygga mera men detta är det sista. Jag lovar!
Det ska ju bli två nya 12 kvm boxar i utestallet + en till sadelkammare som även kommer att innehålla 2 uppstallningsplatser så man kan stå uppvärmt och borsta sadla etc.
Se om Madde kan ta någon bild. Betong elementen är på plats och det har spikats form ikväll. Sedan är det bara för betongbilen att rulla in på gården.
Övriga projekt får jag återkomma med längre fram.
I tisdags så var det ju dags för Erik Berggren igen. Vad det är kul att hoppa - nu har jag två roliga hästar att träna på : Bosson och Jaqcueline. Dessutom kändes det riktigt bra. Synd att jag ej sett några flera tävlingar i framtiden men man kan inte hinna med allt. Nästa vecka kommer E-G Haking hit så då ska det hoppas igen det gäller att träna om man ska ligga på topp......eller komma dit. Vad man nu menar med topp det kan ju vara ett tävlingsmål eller träningsmål. Man måste ju inte tävla men just nu känns det bra att göra det då jag förtillfället inte har så många att tävla även om stallet är fullt med hästar.
God natt
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0