Härlig dag i gott sällskap :)

Publicerat: 2012-06-17 Kl: 20:23:07 | I kategori: Allmänt

Hejsan!

Dagen har bjudit på sjukt omväxlande väder då det började med ett uppvaknande i ösregn som höll i sig typ hela vägen ut till Strömsholm där det avtog efterhand. Kl.11 var det champangebjudning för alla VIP gäster på slottet och det var lite presentetion av de utländska ryttarna. kl.12 gick vi till banan och sedan drog första loppet igång kvart i ett. Strålande sol och värme höll sig ända fram till att själva Grand National loppet avslutats och vi var tvugna att gå till bilen eftersom mamma skulle ha sina lektioner på kvällen och då ta 17 tåget ifrån Eskilstuna. Så vi missade de två sista löpen, vad jag vet så var det iaf ingen häst som skadades illa iår - vilket man trodde ifrån början med tanke på vädret, banan var ju mkt tung och blöt.

Här kommer lite bilder jag tog med mobilen - min kamera hade jag glömt i stallet :/ så ni får ursäkta kvalitén.

Mamma & Anders på slottet

Jag och Anders utanför slottet - tyvärr syns inte min tjusiga håruppsättning, man måste ju vara fin när man ska på kapplöpning. hade gärna haft nått snyggt på mig också (typ klänning) men regnet krossade den ideén.

Pappsen!

Hästar på väg till banan..
De är verkligen sjukt slimmade dessa fullblod!

Lerigt..

Mmm vad mysigt med lera att klaffsa runt i :/ Gummistövlar hade varit kanon!

Vi lyckades knipa de bästa platserna på VIP området också :P De hade en grupp med "korgfåtöljer" där vår liga på hmm typ 10 personer satt mellan löpen. Mycket trevligt och lite nya bekantskaper.

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Christina

jag diggar paraplyet som jocke dragit fram ;)

2012-06-17 @ 22:12:21
Postat av: Emilia

Jag skulle åkt dit men pappa vägrade åka för att det regnade här, även fast regnet skulle avta... Så himla tråkigt. Brukar åka dit varje år :/

2012-06-18 @ 12:32:13
URL: http://soautomatic.blogg.se/
Postat av: Ann

Mycket fint paraply han har god smak........

2012-06-18 @ 16:53:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0