Lägertime!

Publicerat: 2012-07-28 Kl: 21:13:19 | I kategori: Allmänt

Ja då är man satt i arbetsselen igen. I och för sig så har det varit många hästar att rida men det har varit kurs och lektionsfritt om man ej räknar med Madde o Sofia förstås.
Jag trivs med att ha många hästar att rida. Thaleia har jag satt igång efter vilan (2 mån) vi rider väl på 3 åringarna lite så får de en ny omgång vila lite senare.
Demeter är igång och om allt går som det ska så blir det en dressyrstart på Gripens meeting. Gammelman är pigg och yster han har tyvärr vandrat en hel del i hagen nu när det blivit mkt bromsar så han har tappat i hull. Idag fick han gå ute på morgonen och kvällen.
I veckan hade jag en dressyrkurs och idag började första veckolägret. 11 gulliga tjejer från 9 - 16 år härligt med olika åldrar. Ska snart ner och titta till dem, de klev upp ur poolen för en liten stund sedan så nu ska jag inspektera att de bäddat och kommit i ordning ordentligt.

Madde o jag fick starta upp lägret själva då Sofia och Jocke sjappade och åkte till Avesta för att hopptävla de är inte hemma ännu. Hoppas Jocke filmat det har gått mkt bra 4 starter och 4 placeringar! Det är Millet och Kolibri som fått ut o hoppa efter ett kortare tävlingsuppehåll med även lite vila. Kul att det börjat lossna ordentligt för Sofia med hoppningen även om jag tycker att hon ska satsa på dressyren med Millet. Mycket fin kille det blivit. Nästa helg får han gå dressyr i Gripen i alla fall. Så nu ska vi träna på ordentligt!
Ha det gott
Ann
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0