Jocke

Publicerat: 2012-01-09 Kl: 10:00:00 | I kategori: Vilka är vi?

Yes nu tänkte jag ge er ett helt inlägg tillägnat min far - Joakim "Jocke" Holmqvist..

Även kallad "Magic Man" haha..

Min pappa är grym - på (typ) ALLT!
Ingen underdrift


Skor hästar - HOVSLAGARE


Han inte bara skor våra hästar - han är faktiskt riktigt bra på det - vi får ofta bra kommentarer när vi är iväg hos veterinär, tävling, träning osv och folk undrar vem som skor våra hästar. Han har ca 60 hästar i skoning.


Ridningen har han lagt på hyllan men han är riktigt bra på hästryggen, ja kanske inte om vi ser det rent dressyrmässigt men han har ett fantastiskt "öga" och är på så vis en ruskigt bra hoppryttare men mycket känsla. (han kan inte ens sitta på rätt nedsittningsben-utan har alltid samma - annars känns hästen halt säger han)
Han har bland annat DM guld på ponny och har väl tävlat t.om 120-130cm på häst..

Att "Göra en Jocke" betyder att en ryttare ridit fel väg då min far satte i system att alltför ofta välja fel hinder :/


Han är vår största kritiker på marken och vi får ofta höra då vi klagar över något att "- Det är väl bara att trycka ner arslet i sadeln och rida!"
Skämt och sido så har han en mycket bra öga för vad som är bra och inte -även i dressyren som han egentligen inte är speciellt insatt i. :P
Han är också väldigt kunnig vad gäller hästarnas hälsa och han får alltid kika på hältor osv

Förutom allt ovanstående med hästarna får han även sköta underhåll av gården och fixa med ut-/ombyggnationer, sköter underlaget i ridhuset mycket väl. Vi har absolut bland de bästa underlagen i området och får ofta höra det vid våra tävlingar som Mariefreds Ridklubb annordnar på vår anläggning :)

Hmm tja det var väl lite info om "mannen i huset" på Ekelund :D

Kram Madde
Kommentarer
Postat av: Johanna B

Ja vi är många som inte skulle klara oss utan Jocke, han är en superkille!=) hoppas alla passar på att säga det tilll honom också så han får vea hur uppskattad han verkligen är.

2012-01-09 @ 10:50:02
Postat av: Martina ( SHUNI )

Var jättegärna med och diskutera på min blogg kring olika nosgrimmor! Vilken gillar du och varför? Är det någon du aldrig skulle kunna tänka dig att använda? Lämna ditt svar på min blogg! :)

2012-01-09 @ 12:31:00
URL: http://shuni.blogg.se/
Postat av: christina

jocke, mannnen, myten, legenden ;) härligt med ett inlägg tillägnat honom :D han förtjänar lite "Wall of Fame"

2012-01-09 @ 18:15:05
Postat av: Birgitta

The Magic Man: absolut. Jag tycker att han är värd minst en BLOMMA!

2012-01-09 @ 20:38:46
Postat av: Birgitta

The Magic Man : Absolut, tycker han är värd en BLOMMA, eller?

2012-01-09 @ 21:33:01
Postat av: Madde

Kul att ni är så många som uppskattar min käre far!

2012-01-10 @ 20:55:42
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se/
Postat av: Anonym

När jag var på Segersta första gången så hade Zid blivit nyskodd av Jocke, skoningen uppmärksammades och Jocke fick bra kritik. :)

2012-01-13 @ 20:21:40
Postat av: Linda

Mäh, mitt namn försvann tydligen när jag tryckte på "skicka kommentar" förbaskade teknik...

2012-01-13 @ 20:22:44
Postat av: Madde

Ja han är en grymt bra hovslagare :) Kul att han uppskattas!

2012-01-13 @ 21:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0