Det vanliga livet igång igen..

Publicerat: 2012-01-02 Kl: 20:46:25 | I kategori: Allmänt

Idag körde ridskolan igång igen, var ju bara en dryg veckas uppehåll. Mina dressyrelever red tidigare eftersom de ändå hade lov och ville komma hem lite tiidgare, så de red 15'45-16'45 istället. De fick idag träna på skolor utmed långsidorna och sedan galopp övergångar på kvartslinjerna, perfekt med de nya speglarna så de kan se ordentligt själva hur det ser ut.
Hmm har jag berättat om de nya speglarna?? Blev ju inget skrivet två dagar i helgen.. I fredags hade jag iaf bestämt att vi skulle få upp fler speglar i ridhuset då vi endast har två vid B i ena halvan av ridhuset :/ katastrof i min mening och jag har tjatat så mycket i så många år.. Vi har ju liksom haft speglarna stående i garaget under alla år och där gör de inte speciellt mycket nytta. Så nu har vi speglar på hela kafeteriaväggen vid C samt en i varje ände av kortsidan längst ned i ridhuset.
Planen var att sätta även på långsidan där men speglarna räckte inte då vi endast kunde använda oss av de stora för de minder speglar vi hade blev inge bra alls :/ Får se vad det kan kosta att köpa fler men vad jag förstått så är sådana speglar svindyra.. De vi redan hade har vi fått ifrån Handelsbanken i Stockholm då de skulle renovera för måånga år sedan. Morfar jobbade ju där tidigare.

Direkt efter hade jag sedan mina söta måndagsbarn, var bara tre stycken idag och de var superduktiga - två av dem galopperade och det såg väldigt stadigt och bra ut :)

Idag har jag och hästarna fått oss en riktig genomkörare då Gunilla var på besök! Jag han rida Navange en stund innan, han var ganska på efter att ha vilat lör-sön, tycket att han behövde lite vila då han gått ganska hårt fem dagar på raken förra veckan. han blev iaf riktigt fin på slutet. Sedan fick idag Elton visa upp sig för Gunilla för första gången och det gjorde han med bravour - hon var väldigt imponerad över honom och hans histora, hur fin han var. Hon tyckte även att han rörde sig bra med mycket påskjut bakifrån - precis som man vill!!
Vi fick jobba mycket sidvärts till en början och jag fick många nyttiga tips med mig hur vi ska träna, mot slutet var det tempoväxlingar och mycket galopp - trav - galopp övergångar med lite högre nacke som gällde. Duktig häst!! Måste ta och filma någon dag så ni får se hans fantastiska utveckling..

Har ju inte så mycket bilder på honom, den här är tagen på försommaren..

Sedan var det min äldsta stjärna Ranguns tur - ja han är ju hela 10år nu! Han håller formen kan vi säga, Gunilla var mycket impad över hur fin, mjuk och avspänd han blivit. Känns toppen inför detta år! Ska börja kika på kommande tävlingar. Vi jobbade i först med travskolorna och det är som att rida en helt ny häst, det bara flyter på - inga hack osv som hörde till vanligheten  tidigare. Nu kan jag även få till det även om jag missar ingången - urkul! Galoppen är också så mycket bättre och starkare, enklare än någonsin att förändra galoppen. Vi red galoppdelarna ur både MsvA och George programmen.
Vi red inga serier idag och det är något jag har som jag behöver träna lite extra på framöver men eftersom vi fått en liten svacka med dessa så gör jag nu inga "rena serier" utan rider in på linjen och byter inte fören han är helt rak och igenom. Problemet vi fick på senhösten var att det började svajja väldigt och även missa många byten pga detta.


NU är vi på G!
Bilden tagen på Arphus i slutet av sommaren, måste se till att få in ett par träningar hos Pether INNAN de åker till Florida i slutet av januari..
Skulle framför allt behöva lite intensivträning med den "lilla vilden", det bästa vore ju om man kunde ställa honom där några dagar. Jag åker ju ändå förbi där varje dag när jag åker till och från stallet, vi får väl se vad jag kan ordna :) Nu har jag ju inte kunnat rida Rocco sedan i början av förra veckan för han kastade sig i stallgången och slog i hasen så han har varit lite oren pga detta, supertist att det ska bli så när man äntligen kommit igång igen :/ Wild wild horses..

Kram Madde



Kommentarer
Postat av: christina

craazzzy horse :/



film på elton mkt väntat ;)

2012-01-02 @ 21:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0