Tänkt & tyckt ifrån "Equipage"

Publicerat: 2012-02-16 Kl: 19:56:42 | I kategori: Allmänt

Har plockat ut lite smått och gott ifrån de två senaste nummerna av tidningen Equipage, som jag tycker är en mycket bra och läsvärd hästtidning.

ett exempel på hur en utgåva kan se ut :)

Jag har fotat lite utplock som jag tänkte dela med mig av här då jag anser det som intressant/viktig fakta.

Inte mycket att säga om detta - helt korrekt!! Lite suddigt men det är Jens Fredricson som sagt detta.

Japp då har vi återigen den ack så viktiga skoningen - ingen hov - INGEN HÄST. Axel Wallman är veterinär.



Det handlar mycket om att verkligen bygga upp sin häst innan man hoppar på för höga höjder och tränar för svåra rörelser i dressyr.


Ingen nyhet eller hur?? Detta kan ju (förhoppningsvis) vem som helst räkna ut/förstå - det viktiga är ju sedan om man lever upp till det eller ej.

Absolut. Annars bygger man lätt en "bomb" allternativt en tråck/ovillig häst.

Martin Ågevall är utbildad beridare i Tyskland som nu flyttat hem till sverige och startat egen verksamhet.

Alla är vi överens om hur viktig hästens framåtbjudning är!!




Kom även ihåg! Det är bara du själv som kan avgöra HUR långt du når i din ridning! :D


Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0