Årets första tävling på ingång!

Publicerat: 2012-02-19 Kl: 18:21:02 | I kategori: Allmänt

Ja mamma hittade en tävling hos Katrineholms RF mån 5 mars.. Vi har sagt att vi inte ska åka dit och tävla då framridningsridhuset - tält kanske jag ska säga är väldigt litet och det lyckas alltid vara snö på taket som åker ned och skrämmer hästarna. Sedan var underlaget i stora ridhuset under all kritik när jag och syster var där på DM i höstas, stenhårt och med nått "hål" här och var, de brukar dessutom ha domare som vi gärna inte rider för :/
Men vad gör man om det inte finns tävlingstillfällen?? Nu verkade det dessutom som att "Maggan" Blom skulle dömma MsvB:4an :)
Så det blir Ranguns debut för i år! Två veckor kvar..

Jag & Rangun i tältet förra vintern - ni ser att jag viker ut huvudet lite för jag är rädd att slå i metallbågarna :s

Goa hästen & så en av de tre (!) hästskötarna jag fick med mig :) Elin..

Känns riktigt bra att börja säsongen med en MsvB start faktiskt, även om nu grejjerna fungerar riktigt bra i MsvA/St:George så brukar han alltid vara svår de första tävlingarna när han inte varit ute på länge. Jag har räknat ut att jag har åtta stycken före mig på reservlistan till SRK's MsvA den 3/3 och det är väl högst otroligt att jag skulle komma med där..

Sedan har jag tänkt starta lite hästar hos Gripens RF 25 mars men LA:1 där är full men blev första reserv, har anmält Rangun & Uranos i LB:1 & LA:1 för de andra har inte fått igenom sina licenser ännu :/ Grrr!! Så får jag göra hästbyte när det är klart. Tänkte rida Rocco & Elton iaf, vet inte om mamma kanske ska rida Demeter annars får väl jag ta någon mer häst i LB'n..

Vill rida en kvällstävling den 2 april i Strömsholm måste sitta beredd på torsdag när anmälan släpps!! De tar bara 15/klass, MsvC & MsvB..

Kram Madde


Kommentarer
Postat av: Jossan

Svar:

Hej! 

De finns bland annat på Hööks. Säljs i 3 pack.



http://www.hooks.se/product.aspx?productid=700301&deptid=102&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

2012-02-19 @ 20:05:57
URL: http://www.dressyrnissen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0