Timmar kvar..

Publicerat: 2012-12-22 Kl: 12:30:16 | I kategori: Allmänt

Till mor och far kör in på gårdsplanen :) Tittade i morse och då skulle de landa 14'05. Hundarna kommer att bli ÖVERLYCKLIGA! Även om de denna resa skött sig bra och framförallt ätit mycket bra.
 
Snöar gör det också så man lär väl få köra en sväng med traktorn på em misstänker jag, hade tänkt harva ridhuset också men får se om det verkligen hinns med. Dagens projekt är att städa huset, inte så kul för dem att komma hem två dagar innnan jul och så är det skitigt och stökigt. Jag har dock en bra bit kvar plus att jag nu ska ner till Apoteket en sväng för att hämta ut Arrobells medicin.
 
Varit dåligt med bloggande sista dagarna då jag kommit hem sent osv. Anders tycker dessutom att jag spenderar alltför mycket tid vid datorn. :/ Blir ju lätt att man fastnar och så går tiden..
 
Lite trist är det att inte ha såna här små söta busfrön i vinterhagarna.. Här är en inackordering och vår Bell's Melete en tidigare vinter.
 
Vi har ridit ut en hel del de här veckorna och det tror jag hästarna har uppskattat. Pulsa i snö är mycket bra styrketräning :) Tyvärr är det dock superblött under snön i hagar och vissa stigar så i år missar vi möjligheten att ut och galoppera över fälten. Marken blir förstörd under snön då den ej är frusen plus att det är lätt att hästen skadar sig om det är sumpmark under snön. Det gäller att veta hur marken såg ut INNAN snön la sig..
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0