Slutspurt..

Publicerat: 2012-12-17 Kl: 22:30:41 | I kategori: Allmänt

Gaahh vilken lång dag.. O ändå har jag inte hunnit med allt :/ Elton red jag iaf ca 25min men varken Rocco eller Rangun fick jobba mer än på skritten. Rocco som är "knäpp" på bandet måste jag dessutom vakta så han gick ett 10min program nu på kvällen.
 
Imorse var vår gamle älskling Arrobell mkt halt så det blev en del tid som gick åt att pyssla med honom och prata med veterinärer, Tove är ju numera mamma ledig då hon snart ska ha barn och har stoor mage = inte något för att jobba med hästar. Så efter lite disskution med henne ringde jag Göran Ström som vi också litar bra på så han ska komma imorgon. De gissade båda på hovböld men jag är inte så säker på det ja.. Det är skumt.
 
Vi red iaf ut en kortis på 3åringarna, Thaleia har ju haft ett par veckors vila men de var förvånansvärt lugna och tillmida. Hera gjorde faktiskt något jag skulle kunna kalla för bocksprång också -  hennes galopp har ju förbättrats avsevärt så det gör nu att hon kan hitta på lite krumelurer utan att tappa balansen osv..
 
En gång i tiden var vi så små och goa.. Tiden rinner iväg minsann..
 
Det blev sen lunch och sedan intag av hästar osv innan lektioner, för min del mellan 16'30-19'00 och Fia 19'00-21'00. Medan Fia hade sina (mammas) två grupper fixade jag i stallarna med lite kvällsmockning, Arrobell fick en till rykt, Rocco på skritten, plastade Ranguns hov (innan mina lektioner) och nu raspade jag till och satte i två söm då den satt lite löst. Hopplösa hovar har han den hästen :/ Och såklart så fodrade jag alla hästar sitt kvällsmål.
 
Dags att stupa i säng.. Känns som långt kvar till mor och far är tillbaks även om vi nu är inne på sista veckan.
 
Kram Madde
Kommentarer
Postat av: carina ottoson

Full rulle kanelbulle kan man säga!!Ni gör ett kalasjobb!
Men vad trist att ArroBell är halt-hoppas det blir kloka råd vid bedömning av vetrinär.
Kram Carina

2012-12-17 @ 22:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0