Matlagning på schemat!

Publicerat: 2012-12-28 Kl: 22:44:00 | I kategori: Allmänt

Ja man kan inte klaga på att man har ett enformigt jobb iaf!! Känns som det enda jag gjort de två senaste dagarna är att stå vid spisen :P Vi har haft en två dagars kurs för ungdomar med 11 deltagare till vilket jag lagat två luncher och en middag. (fixade faktiskt frukosten i morse också) hehe.. Då jag lagade lunchen idag förberedde jag även kvällens middag då mamma drog igång ett 3 dagars weekend kl.15 idag. Trerätters med klassisk Skagen Toast till förätt, min supergoda lasagne med grön topping och så en lite söt avslutning med vaniljpannacotta och hallon. Första gången jag gjorde pannacotta - enkelt det var! Hoppas det blev gott också :)
 
Lasagnen!
 
Mamma hade några minuter över att hjälpa mig lite då jag red Rocco - hon tyckte han gjort stora framsteg. Känns ju lite bra då det blir lite si och så med träningen när de är på semester och sedan har det varit några dagars julledigt..
Jag hade hoppats kunna åka till Segersta denna helg men då det kört ihop sig väl mycket hemma så fick jag skippa det :/ Tråkigt.. Hoppas hoppas att det går att få in iaf ett par dagar innan semestervila.
Pappa är riktigt dålig, troligtvis nån influensa och idag har han knappt gått ur sängen. Stackars Ross som hoppats på roligheter när husse väl är hemma igen. Buffy är iaf helnöjd då hon nu kan ligga och mysa i en varm säng istället för att gnälla om att det är kallt ute.
 
Nu har sambon min kroknat också.. Brännhet och ont överallt, batteriet var tydligen slut i vår febertermometer men han lär iaf ha över 39c' då han är bra mycket varmare än mig :S hoppas de kvicknar till så de kan vara lite sociala och roa sig på nyårsfirande.
 
Imorgon ska jag till Ekelund för att laga mat (igen), rida och så lektion för Ebba!
 
Funderar på att precis som tidigare år skriva en liten årsresumé - inte för att det har varit ett strålande år på Ekelund men det är alltid bra att gå tillbaks och reflektera över olika händelser.. Några särskilda önskemål kring detta??
 
Vore ju så kul att komma igång ordentligt med de små också - vet dock inte hur tiden ska räcka till allt?
 
Kram Madde
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0