Ja men lite mer snö - why not?!

Publicerat: 2012-12-12 Kl: 22:03:18 | I kategori: Allmänt

Åh jag som sett fram emot att idag hinna med fler hästar men icke. Drygt 1,5h gick åt på fm till att ploga gården samt infarter osv till tre av våra grannar. Idag har jag och traktor varit sams iprincip hela tiden också :D
 
När det väl var färdigplogat var det bara att hugga tag i skottkärra och grep för att fixa färdigt i stallarna innan lunch. På lunchen han vi med lite "pappersnytta" med att skriva ut och plasta in bland annat nya foderkort till några boxar som saknade eller behövde nya, jag ringde även och beställde hem en leverans med strö till inackorderingarna. På em sedan efter att vi tagit in alla hästarna red jag först ett dressyrpass (eller nått) :/ På en sjukt nervig Rangun, han var iof lite småcrazy härom dagen men idag var det extremt - länge sedan han var så spänd och rädd för absolut ingeting. Till exempel hade det ju följt med lite snö in vid dörrarna och där var han så rädd så rädd. Stackars häst o gå omkring o va så hispig för allt hela tiden! Skulle vilja se honom i vilt tillstånd - han skulle väl gå och gömma sig på första bästa ställe. Haha
 
Min "Lilla nöt" tillsammans med Uranos som numera är skolhäst. Så denna bild är ganska gammal :)
 
Han tyvärr bara rida mkt kort på Rocco då jag var tvungen att hinna till Apoteket innan 18 då jag igårkväll råkade ut för nån form av nässelutslag/allerigisk reaktion på något så på Carinas ordination var det bara att pallra sig till apoteket och köpa lite piller :)
Så planen med att bland annat rida Hera sprack :/ Jag har en spekulant som vill komma och se/prova henne men det går ju inte om hon inte är fullt igång - vill ju visa henne i bästa skick och form. Imorgon har jag två privatlektioner men tror jag ska se till att rida henne på morgonen så är det gjort på en gång innan massa annat kommer emellan.
 
Kram Madde
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0