Veckan rullar på.......

Publicerat: 2012-08-28 Kl: 22:51:30 | I kategori: Allmänt

Hejsan,
Sitter i soffan och varvar ner efter en hektisk dag. Äntligen hoppning! Så var då Erik träningarna igång igen, varannan vecka är han på plats och denna termin rider vi på förmiddagen. Passar egentligen mig mkt bättre och även ridskolan då vi alltid har tillgång till stor bana + att det är lättare att hoppträna på lektionshästarna.
Började med att rida Jaqueline hon var pigg som vanligt men jag har ju börjat att hoppa på vanligt tränsbett och det känns mkt bättre.
Med vanligt bett är det också lättare att arbeta med lösgjordheten (tycker i a f jag). Hon blev nog bättre i framridningen än hon brukar.
Rolig övning Erik kallade det labyrinten och handlade om att rida raka vägar och vända på små ytor fungerade mkt bra -blev bra slutresultat. Hästarna var verkligen tvungna att komma till bakbenen.
Sedan var det dags för häst nr 2: Bosson vilken häst det är alltid glad och positiv även om han har sina åsikter så vill han arbeta även om han kollar om det går på sitt sätt......
Jag kände mig i alla fall mkt nöjd med ridningen (och hästarna). Efter lunch var det bara att snabbt fixa färdigt stallarna så att vi kunde ta in hästarna. Passade sedan på att rida Uranos men sedan hann jag ej rida fler :-(.
 
Får bli en bild på Sofia o Bosson vet ej var bilderna finns på mig och sötnosen.
Har idag även fixat lite planering av höstens avsuttna verksamhet bla så håll utkik på vår hemsida www.ekelunds-ridskola.se eller ridklubbens  www.mariefredsridklubb.com
Ikväll har jag sedan haft markarbete med två tisdagsgrupper de har bla tränat på att räkna galoppsprång och att kunna förändra galoppen. Lena som skall börja som instruktör var med mig i ridhuset.  Lena är "gammal" Histatjej som flyttat hem till Sverige tidigare arbetat dels på Hista när det var ridskola där och sedan i många år på ridskolan i Enköping när  Sylve Söderstrand drev den.
Hon har flyttat hit med sina två hästar - jättekul!
Jag köpte Trischa av henne som var ett halvblodssto e: Curacao xx - Iliad - Ural. Ni som läser stamtavlor i stallet vet då att hon var mamma till bla Uranos (e:Troll), Gaia(e: Troll) men vi fick många fler föl efter henne; Pallas Athena (e:Troll), Afrodite(e:Troll), Niobe(e: Troll), Nike( e: Happy Day), Agrippina (e: Anart) hoppas jag ej glömt någon......ska se om det går att lägga in gamla kort.
Har några gamla filmer från hingstvisningar på vår gamle Troll 660 när Jens Fredricsson red honom i Enköping de finns ju på hederlig gammal videofilm men det går nog att lämna in o få det på diskett.
Imorgon är det dags för kurs på Strömsholm så vi drar tidigt imorgon bitti jag o Sofia o Madde möter upp i Eskilstuna.
Sov dags
Ann
 
Kommentarer
Postat av: Madde

Mamma - det heter INTE diskett nuförtiden!

2012-08-28 @ 23:10:13
URL: http://holmqviststuteri.blogg.se
Postat av: Anonym

det där va dagens bästa :)

2012-08-29 @ 21:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0